تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۱۸۱۷۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارگروه رسیدگی به امور فرهنگی مناطق سیل‌زده تشکیل می‌شود
 همزمان با نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال جدید با موضوع بررسی وضعیت مناطق سیل زده کشور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد کرد که «کارگروه رسیدگی به امور فرهنگی مناطق سیل زده » تشکیل شود.
«سیدعباس صالحی» در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال جدید ، افزود: در گزارش‌های مطرح شده، دستگاه‌ها اقدامات خوبی در این مناطق انجام داده اند، اما با توجه به اینکه دستگاه‌ها در حوزه فرهنگی هم باید اقدامات شایسته ای داشته باشند نیاز است که هم افزایی وجود داشته باشد تا همه دستگاه ها در یک محل متمرکز نشده و در مناطقی که نیاز بیشتری احساس می شود، خدمت رسانی انجام گیرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: حیطه‌های مختلفی در حوزه فرهنگی محض یا حوزه های اجتماعی وجود دارد که دستگاه‌های فرهنگی در آن مسئولیت دارند و باید با هم افزایی در مراحل پیشگیرانه، هنگام بحران و پسابحران با برنامه ریزی ایفای نقش کنند.
صالحی همچنین با تاکید بر ضرورت تعامل میان دستگاهی، برای سرعت بخشیدن به فعالیت ها و ایجاد هم افزایی میان دستگاه های فرهنگی، بیان کرد: کارگروهی با ترکیب نمایندگان دستگاه های مربوطه فرهنگی به منظور مشارکت و همکاری با وزارت کشور با دبیری دبیر شورای فرهنگ عمومی تشکیل شود.
وی با اشاره به اقدامات وزارت متبوعش در زمینه حادثه سیل اخیر در مناطقی از کشور، گفت: لازم است روسای سازمان های حج و زیارت، اوقاف و امور خیریه، کانون های فرهنگی هنری مساجد، نهاد کتابخانه های عمومی کشور و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه اقدامات فرهنگی در قبال حادثه سیل در این کارگروه حضور داشته باشند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد که این کارگروه به سرعت آغاز به کار کند تا اقدامات هماهنگ فرهنگی با تقسیم کار ملی در مناطق سیل زده صورت گیرد.
عضو کابینه دولت دوازدهم با تقدیر از زحمات دستگاه های مختلف و نیروهای خودجوش و مردمی که به صورت شبانه روزی در این عرصه حضور جهادی و مؤثر داشته اند، گفت: سیل اخیر اگرچه باعث ایجاد خسارت فراوانی در کشور شد، اما در عین حال تراز اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی و همبستگی ملی را به نحو چشمگیری افزایش داد.
بارش های سنگین و بی سابقه که از روزهای پایانی سال 97 آغاز شده، باعث وقوع سیل در چندین استان از جمله خوزستان شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار