تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۱۸۱۷۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
91 درصد درآمد خوزستان از محل مالیات است
  مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان خوزستان با بیان اینکه 90 درصد درآمد کشور از محل درآمدهای مالیاتی است گفت: این میزان در استان خوزستان 91 درصد است.
محسن کاویانی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: استان خوزستان عملکرد خوبی در زمینه مالیات دارد و پارسال چهار هزار و 700 میلیارد ریال معادل 470 میلیارد تومان مازاد درآمد استان خوزستان از محل مالیات محقق شد هر چند از حیث بودجه ای 97 درصد درآمدها را محقق کردیم ولی نسبت به درآمدهای مصوب استانی ما 10 درصد رشد داشته است.
مدیر کل اقتصاد و دارایی خوزستان با بیان اینکه این استان در زمینه صادرات از نظر ارزش رتبه دوم کشور را دارد گفت: صادرات گمرکات استان خوزستان از نظر وزنی رتبه سوم و از نظر ارزشی رتبه دوم کشوری را از آن خود کرد.
کاویانی گفت: در بخش واردات نیز خوزستان از حیث وزنی رتبه اول و از نظر ارزشی رتبه سوم را دارد چون تردد در استان خوزستان بیش از استان های دیگر است.
وی افزود:خوزستان در قانون بودجه نیز رتبه اول درآمد در کشور را دارد و این نشان می دهد که مسئولان نگاه ویژه ای به این استان داشته و امیدواریم بتوانیم رونق تولید را در این استان داشته باشیم.
کاویانی با اشاره به برنامه های سال جاری گفت: امسال برای تحقق رونق تولید بسته ای در بخش های مختلف اقتصادی شامل گمرک، بانک ها، بیمه ها تدوین شده و در وزارت اقتصاد نیز برنامه های خوبی تعریف شده که در سال 98 عملیاتی می شوند. ضمن اینکه از تسهیلات بانکی در جهت رونق تولید استفاده شود همچنین در بخش گمرک نیز زمینه تسهیلات ترخیص کالا مدنظر است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار