تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۱۸۱۷۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وضعیت چغازنبیل باحضور کارشناس یونسکو بررسی شد

معاون میراث فرهنگی خوزستان گفت: وضعیت عوامل آسیب‎رسان به میراث جهانی چغازنبیل و آثار تاریخی دزفول باحضور کارشناس یونسکو بررسی شد.

 محمدحسین ارسطوزاده ظهر امروز سه‎شنبه اظهار کرد: روز گذشته به همراه جودانی جیگلی کارشناس اعزامی از یونسکو به منظور بررسی مشکلات پل تاریخی دزفول، محله لوریان واقع در بافت تاریخی این شهرستان و همچنین میراث جهانی چغازنبیل از این مکان‌ها بازدید صورت گرفت.

وی افزود: در این بازدید وضعیت پایداری و عوامل فرسایشی‎ای که آسیب‎رسان هستند موضوع گفت‎وگو میان کارشناسان محلی میراث فرهنگی و نماینده اعزام شده از یونسکو بود.

معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در ادامه با بیان اینکه به همراه کارشناس یونسکو دیداری نیز از آثار تاریخی ایذه انجام گرفت گفت: باتوجه به این‎که آثار تاریخی ایذه در لیست پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران برای ثبت در میراث جهانی قرار دارد، پیشگیری و علاج عوامل آسیب‎رسان در خصوص این آثار از اهمیت خاصی برخوردار است.

  پس از مراجعه کارشناس یونسکو و مشورت با تیم کارشناسی سازمان میراث فرهنگی و دیگر کارشناسان یونسکو، گزارش و گزینه‌های پیشنهادی ظرف یک ماه آینده تدوین و مطرح خواهد شد که پایه و اساس برنامه‌های اجرایی برای حفاظت آثار یادشده خواهد بود.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار