تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۱۸۱۷۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به منظور خروج آب تالاب شادگان صورت گرفت؛
آغاز اصلاح آبروهای زیرزمینی مسیر آبادان به ماهشهر
 

فرماندار ویژه شهرستان آبادان گفت: در راستای اجرای تصمیم استاندار خوزستان از امروز کار اصلاح تمامی آبروهای زیرزمینی جاده آبادان - ماهشهر برای خروج آب تالاب شادگان آغاز شد.

سید زین العابدین موسوی ضمن اشاره به اینکه کار اصلاح این آبروهای زیرزمینی امروز و فردا به انجام می‌رسد، افزود: تاکنون چندیدن آبروی زیرزمینی (کالورت) اصلاح و بازگشایی شدند و به نظر می‌رسد با اصلاح اصولی تمامی آبروهای زیرزمینی نیازی به مسدود کردن جاده و یا تعبیه پل‌های جدید در جاده آبادان- ماهشهر نباشد.

وی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود قریب به ٢٠٠ متر مکعب بر ثانیه از حدود ٣٠ کالورت تا کیلومتر ٣٠ جاده آبادان- ماهشهر از تالاب خارج شود.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان تصریح کرد: ظرفیت ۱۰۰ در صدی خروج آب از آبروهای زیرزمینی به شرط تراکم بالای آب حدود ٥٠٠ متر مکعب بر ثانیه است.

موسوی با بیان اینکه به دستور استاندار خوزستان شب گذشته در جلسه‌ای با حضور مسئولان شادگان، مدیریت خروج آب از تالاب شادگان از جاده ماهشهر به فرمانداری آبادان واگذار شد، یادآور شد: در این عملیات تیمی از کارشناسان سازمان آب و برق، راهداری، مخابرات، خطوط لوله نفت، فرماندار ویژه آبادان را همراهی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه بنده به همراه تیم تخصصی ظرف دیروز و امروز تمام مسیرهای تالاب شادگان را متر به متر مورد بازدید و پایش قرار دادیم، گفت: برای کنترل اوضاع تالاب شادگان مقرر شد با استفاده از پهپاد نیروی انتظامی از ورودی، مخزن و خروجی آب تالاب تا دهانه‌های خلیج فارس فیلمبرداری و سپس تصمیمات لازم در این باره اتخاذ شود.

به گفته وی با باز شدن مسیرهای خروجی تالاب و ورود روان آب‌ها به خورها هیچ تهدید احتمالی وجود ندارد.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان افزود: سیل بندهای ١٢ باضافه ٤ کیلومتری مسیر قفاص مانع بزرگی برای تهدید بدنه بهمنشیر هستند.

موسوی اظهار کرد: برای پایداری وضعیت سفید آبادان، به صورت شبانه روز در اطراف آبادان خواهیم ماند و مردم مطمئن باشند روان آب‌ها و سیلاب‌ها راهی جز ورود به خلیج فارس نخواهند داشت.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار