تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۱۸۱۷۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست فرمانداری خرمشهر:
مجوز فعالیت ته لنجی در خرمشهر پیگیری شود

 سرپرست فرمانداری خرمشهر گفت: در خرمشهر لنج زیر ۵۰۰ تن وجود دارد که در صورت اعمال روند تخلیه و بارگیری کالای ملوانی می‌تواند به اشتغال حدود ۱۰ هزار نفر منجر شود.

  کوروش مودت شامگاه سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل گمرک خرمشهر، اظهار کرد: در خرمشهر ۲۳۰ شناور زیر ۵۰۰ تن وجود دارد که به‌طور متوسط اگر هر لنج قادر است پنج نفر را به‌کارگیری کند و درمجموع زمینه اشتغال برای ۱۰ هزار نفر در خرمشهر ایجاد شود.

وی افزود: در خرمشهر سه یا چهار مجتمع تجاری ویژه کالاهای ملوانی احداث‌شده است اما مجوز ورود این کالاها با توجه به تجاری تعریف شدن بندر خرمشهر داده نشده است و مذاکرات اولیه برای تعریف روند ورود کالای ملوانی در این شهرستان انجام‌شده اما نیاز به پی گری و موافقت دارد.

مودت با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری در خرمشهر، صدور مجوز واردات کالاهای ملوانی در خرمشهر در عامل در کاهش بیکاری در این شهرستان دانست.

سرپرست فرمانداری خرمشهر همچنین خواستار وحدت رویه در اعمال سازوکارهای روان‌سازی در گمرکات کشور شد و گفت: هیچ‌کس با ضوابط گمرکی مخالف نیست اما در خرمشهر گاهی ضوابط گمرکی باعث کندی روند ترخیص کالا می‌شود که باید وحدت رویه درروان سازی مبادلات تجاری در گمرکات اعمال شود و در این شهرستان نیز همچون شهرهای بوشهر و بندرعباس سازوکارهای تسهیل و روان‌سازی اعمال شود.

مودت در ادامه به تشریح روند سیلاب در خرمشهر پرداخت و گفت: باوجوداینکه حکم تخلیه برای ۱۳ روستای مسیر غرب کارون صادرشده بود اما این منطقه تخلیه نشد و این به دلیل اقدامات انجام‌شده برای تحکیم سیل بندها است که مورد تائید کارشناسان قرار گرفت و به جلب اطمینان ساکنان انجامید.

وی افزود: تاکنون آب به هیچ منزل مسکونی از خرمشهر وارد نشده و تنها اراضی زراعی دچار آب‌گرفتگی شد که خسارت آن‌ها برآورد و پرداخت خواهد شد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار