تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۱۸۱۷۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت الله جزایری:
بازسازی منازل خسارت دیده از سیل مدیریت شود
 نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت:بازسازی منازل آسیب دیده از سیلاب توسط دستگاه ها و ارگان های مختلف و موسسه های خیریه باید مدیریت شود تا فشار تنها بردوش ارگان خاصی نباشد.
 آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری سه شنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در بوشهر اظهار داشت: با بروز سیلاب در خوزستان ، استان های مختلف برای کمک رسانی به مردم سیل زده اعلام آمادگی کردند که این نشان دهنده اتحاد و همدلی میان ملت ایران است.
وی افزود: مردم بوشهر نیز در این زمینه کمک های شایانی را جمع آوری و به خوزستان ارسال کردند که جا دارد از این مردم شریف قدردانی کنیم .
نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: اگرچه سیلاب اخیر خسارت های فراوانی را به همراه داشت اما نباید برکت های این نعمت الهی را نادیده گرفت چرا که رودخانه ها پرآب شده و چشمه های زیرزمینی نیز پرشده و شاید تا سال ها دیگر خبری از کم آبی نباشد.
وی تصریح کرد: سیلاب اخیر یک آزمون و امتحان الهی است که امید است با اتحاد، همدلی، همبستگی بتوانیم این آزمون سخت را با موفقیت پشت سر بگذاریم.
آیت الله موسوی جزایری گفت: در حال حاضر بیش از 150 هزار نفر از مردم سیل زده استان در چادر و مکان هایی اسکان داده شدند که این اماکن فاقد تجهیزات سرمایشی است و باید این موضوع در اولویت خدمت رسانی قرار گیرد.
وی تصریح کرد:همچنین بازسازی منازل تخریب شده یکی از دغدغه های اصلی مردم سیل زده بوده که باید با تقسیم بندی کار این دغدغه ها را به حداقل برسانیم.
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: بسیاری از دستگاه ها و موسسه های خیریه برای بازسازی و ساخت منازل تخریب شده استان اعلام آمادگی کرده اند که پس از بهبود شرایط استان با تقسیم بندی وظایف مسئولیت ساخت این منازل به آن ها سپرده می شود.
وی تاکید کرد:بی شک مردم خوزستان در این امر نقش پررنگ تری دارند و در صورت نیاز از سایر استان ها نیز برای بازسازی شهرها و روستاها درخواست کمک می شود.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و حجت الاسلام لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس سه شنبه شب در دیدار با آیت الله موسوی جزایری چگونگی خدمت رسانی به مردم سیل زده خوزستان را بررسی کردند.
در پی طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون و جاری شدن سیلاب در مناطق وسیعی از خوزستان ، دستور تخلیه هفت شهر و 270 روستای این استان صادر شده است.
جمعیت هلال احمر خوزستان در جریان سیلاب اخیر برای اسکان سیل زدگان تا کنون 67 اردوگاه در استان برپا کرده که بیش از 117 هزار سیل زده در این اردوگاه ها اسکان داده شدند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار