تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۱۸۱۷۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عملیات ترمیم سیل بند ملاشیه در اهواز ادامه دارد
  فرماندار شهرستان اهواز با اشاره به شکسته شدن سیل بند محله ملاشیه در شهر اهواز، گفت: عملیات ترمیم و استحکام بخشی به این سیل بند در حال انجام است.
  جمال عالمی نیسی بامداد چهارشنبه در بازدید از عملیات اجرایی احداث و ترمیم سیل بند منطقه ملاشیه اظهار داشت: نیروهای مردمی، دستگاه های اجرایی و سپاه به صورت شبانه روزی در حال استحکام بخشی و ترمیم سیل بند منطقه ملاشیه هستند.
وی با بیان اینکه این سیل بند به علت ورود آب کانال سلمان و افزایش سطح آب شکسته شد، افزود: تلاش شبانه روزی برای ترمیم و استحکام بخشی آن برای جلوگیری از نفوذ آب همچنان ادامه دارد.
فرماندار شهرستان اهواز گفت: مردم این منطقه در کنار دستگاه های اجرایی به صورت شبانه روزی برای ترمیم و استحکام بخشی این سیل بند در تلاشند و این تلاش قابل تقدیر است.
وی افزود: با این اقدام از نفوذ آب کانال به مناطق ملاشیه، گلدشت، گلبهار و عین دو جلوگیری می شود.
بر اساس این گزارش، در پی سرریز کانال های چمران و سلمان، سیلاب کرخه از 20 فروردین در خیابان های عین 2 جاری شد و 2 روز بعد از آن با شکسته شدن سیل بند کوی گلدشت به پشت سیل بند ملاشیه رسید.
پیش از آن سیل به اهواز رسیده و جاده اهواز به شوش به دلیل بالا آمدن آب مسدود شده بود. همزمان سیلاب دز نیز از سمت نیشکر دهخدا به اهواز جریان یافته بود.
استاندار خوزستان 21 فروردین دستور تخلیه پنج محله اهواز (عین2، کوی گلدشت، کوی سلیم آباد، کوی سادات وکوی سیاحی) را صادر کرد.
مسئولان گفته اند که برای جلوگیری از آسیب سیل به شهر اهواز هدایت سیلاب از طریق کانال سلمان به رودخانه کارون و تالاب هورالعظیم انجام شده است. همچنین یک دایک حفاظتی سراسری در غرب اهواز به طول 26 کیلومتر ساخته شده است.
به گفته مدیر برنامه ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان، در حال حاضر بین 100 تا 120 مترمکعب درثانیه از طریق کانال سلمان وارد رودخانه کارون می شود.
سیلاب کرخه و دز تاکنون به روستاهای بخش مرکزی در منطقه بامدژ، دهستان لامی و الهایی همچنین بخش اسماعیلیه خسارت وارد کرده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار