تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۱۸۱۷۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:
احتمال شیوع مالاریا در برخی مناطق کشور وجود دارد
 معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به شرایط سیلاب در کشور، احتمال شیوع بیماری مالاریا در آینده نه چندان دور در سیستان و بلوچستان و هرمزگان مطرح است.
 قاسم جان بابایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در دزفول افزود: استان خوزستان منطقه اندمیک برای شیوع مالاریا نیست نگرانی ما بیشتر در استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان است و احتمال می رود در آینده نه چندان دور بیماری مالاریا در این مناطق تا حدی مطرح شود.
وی با بیان اینکه تیم های بهداشت اقدامات لازم برای مراقبت در برابر مالاریا را انجام می دهند، گفت: نگرانی ما ابتلای افراد به سالک و مالاریا است که بهداشت با سم پاشی پیشگیری های لازم را انجام داده و مطالعات حشره شناسی نیز در حال انجام است.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص مدیریت سیلاب در شمال خوزستان اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی دزفول در موضوع سیلاب عملکرد خوبی داشته و با مدیریت خوب توانسته است محل های اسکان را به خوبی جابجا و اقدامات بهداشتی و درمانی را به درستی انجام دهد.
وی عفونت روده ای را از عوارض ناشی از سیل دانست و افزود: این نوع عفونت را با تلاش ماموران بهداشت محیط در منطقه نداشتیم البته در گلستان و لرستان نیز هر روز در مناطق سیل زده از مواد غذایی و آب آشامیدنی نمونه برداری می شود که مورد خاصی از عفونت ها مشاهده نشده است.
جان بابایی گفت: درخصوص گزیدگی حیوانات نیز موارد محدودی در منطقه بود که کنترل شد ولی تلفات انسانی در خوزستان گزارش نشده است.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: تا زمانی که مردم به خانه های خود بازگردند وشرایط به صورت عادی بازگردد اقدامات پزشکی ادامه می یابد.
وی با بیان اینکه لاشه حیوانات می تواند مکانی برای عفونت باشد، افزود: با اقدامات بهداشتی آب و مواد غذایی سالم در اختیار سیل زدگان قرار می گیرد زیرا اگر مراقبت ها کم شود امکان ابتلای افراد به عفونت های روده ای بیشتر می شود.
جان بابایی ادامه داد: عفونت روده ای با توجه به شرایط بهداشتی آب از عفونت های قدیمی این منطقه است و زمانی که آب می ماند بیشتر خود را نشان می دهد.
وی بر ضرورت سمپاشی در مناطق سیل زده تاکید کرد و گفت: اقدامات لازم برای پیشگیری از بیماری های مزمن و پرخطر با حضور تیم بهداشتی درمانی انجام شده و جای نگرانی نیست.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون بودجه وزارت بهداشت صبح چهارشنبه ضمن شرکت در نشست بررسی وضعیت سیلاب شمال خوزستان در دانشگاه علوم پزشکی دزفول از مرکز خیریه امام حسن مجتبی (ع) دزفول دیدن کردند.
به گزارش ایرنا افزایش دبی رودخانه های دز و کرخه به دلیل بارش های سیل آسا در مناطق بالادست، باعث جاری شدن سیلاب در مناطق وسیعی از استان خوزستان و آبگرفتگی تعداد زیادی از روستاها و زمین های کشاورزی حاشیه این رودخانه ها در این استان شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار