تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۸۱۷۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان:
دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده به نزدیک‌ترین مدرسه محل اسکان خود مراجعه کنند
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان گفت: دانش‌آموزان مناطق سیل زده برای ادامه سال تحصیلی به نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونت خود مراجعه کنند.

بابک نوری‌زاده  با اشاره به آغاز سال تحصیلی از روز شنبه، 31 فروردین‌ماه در خوزستان، اظهار کرد: دانش‌آموزان باید برای ادامه سال تحصیلی به نزدیک‌ترین مدرسه در محل سکونت خود مراجعه کنند. برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس مشکلی وجود ندارد چراکه نام تمام دانش‌آموزان ما در سامانه سناد موجود است.

وی افزود: ممکن است پرونده دانش‌آموز فعلا در دسترس نباشد اما بر اساس سیستم سناد، مشخص است که دانش‌آموز در کدام مدرسه و در چه پایه‌ای در حال تحصیل بوده است.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان گفت: چندین راهکار برای جبران عقب ماندگی درسی دانش‌آموزان وجود دارد. به دلیل گرمای هوا در خوزستان سال تحصیلی ما 15 روز زودتر به اتمام می‌رسد. امسال استثنائا مجبور هستیم تا انتهای اردیبهشت، سال تحصیلی را ادامه دهیم تا عقب ماندگی ناشی از این تعطیلات تاحدی برطرف شود.

نوری‌زاده تصریح کرد: در حوزه ابتدایی طرحی به نام طرح مداخله وجود دارد؛ این طرح مانند بازآموزی یا دوره‌های تقویتی برای دانش‌آموزان است که دانش‌آموزانی که به تلاش بیشتری نیاز دارند می‌توانند در این طرح شرکت کنند. این طرح در حوزه ابتدایی 15 روز اجازه اجرا دارد که می‌توان از آن برای جبران عقب ماندگی این ایام استفاده کرد.

وی خاطرنشان‌کرد: در پایه نهم، در گذشته برای امتحانات دانش‌آموزان یک نمونه سوال تهیه می‌شد. در این پایه قرار شد سوالات در اختیار مناطق باشد تا هر منطقه‌ای تا جایی که تدریس داشته است، از دانش‌آموزان امتحان بگیرد. در پایه دوازدهم نیز دانش‌آموزانی که در این پایه امتحان می‌دهند، باید در خردادماه در امتحان شرکت کنند اما دانش‌آموزان مناطق درگیر سیل می‌توانند به جز خردادماه و شهریورماه در تیر یا مرداد در امتحانات شرکت کنند. بالاترین نمره‌ای که دانش‌آموز کسب می‌کند به عنوان نمره قبولی او محسوب می‌شود.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: برای جبران عقب ماندگی‌ها یک پیشنهاد ارائه داده‌ایم که اگر مصوب شود از پنج‌شنبه‌هایی که در استان تعطیل هستند در مقطع متوسطه اول و دوم در مدارسی که امکان حضور دانش‌آموز و همکاران در آن وجود داشته باشد، استفاده شود. البته اگر 15 روز دوم اردیبهشت را به سال تحصیلی اضافه کنیم، عقب ماندگی به وجود آمده را تقریبا جبران می‌کنیم.

نوری‌زاده ادامه داد: اگر درسی باقی بماند نیز یکی از راهکارهای ما این بوده است که سال تحصیلی آینده تا حدی زودتر آغاز می‌شود. البته همه این راه‌کارها پیشنهاد هستند و نیاز به تصویب دارند.

وی گفت: شورای تامین مناطق تشخیص می‌دهد که کدام یک از مدارس ایمن هستند و می‌توانند به عنوان کمپ اسکان اضطراری استفاده شوند. تمام تلاش ما این بود که مدارسی را که به عنوان کمپ اضطراری انتخاب شده بودند را در این مدت فعال کنیم اما دانش‌آموزان مدارسی که هنوز اشغال هستند باید به نزدیک‌ترین مدرسه همان منطقه منتقل شوند.

نوری‌زاده افزود: همچنین در کمپ‌های اسکان اضطراری هماهنگ شده است که دانش‌آموزان با سرویس ایاب و ذهاب به نزدیک‌ترین مدارس منتقل شوند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار