تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۷۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پوشش ۹ هزارنفری مردم مناطق سیل‌زده باوی؛ گروه‌های جهادی مشغول خدمت هستند
۵ گروه مردمی به صورت جهادی در باوی حضور دارند و به صورت داوطلبانه به خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده و محل‌های اسکان مشغولند.
 حجت‌الاسلام والمسلمین مرزوقی‌پور اظهار داشت: 5 گروه مردمی به صورت جهادی در کنار دولت در باوی حضور دارند و به صورت داوطلبانه به خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده و محل‌های اسکان مشغولند.

وی افزود: این 5 گروه در قالب‌های مختلفی چون نیروهای حوزوی، گروه‌های جهادی، دفتر امام جمعه، مواکب و هیئات مذهبی مشغول به فعالیت بوده و به جذب کمک‌های مردمی، پخت غذا، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و اقلام خشک و اقدامات فرهنگی_هنری به صورت دوره‌‌ای می‌پردازند.

امام جمعه ملاثانی عنوان کرد: تمامی این گروه‌ها به همراه دولت، در دو قرارگاه مرکزی و قرارگاه غرب ملاثانی به شناسایی و خدمات‌رسانی مشغولند و علاوه بر فعالیت در حین وقوع سیل، بعد از فروکش کردن آن نیز جهاد را ادامه خواهند داد.

وی همچنین به مکان استقرار نیروهای مختلف اشاره و عنوان کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شد اسکله اداره آب و فاضلاب به عنوان محل استقرار نیروی دریایی سپاه معین و دو فروند قایق به صورت شبانه‌روزی در اختیار گروه‌های کمک‌رسان در منطقه قرار گرفت.

مرزوقی عنوان کرد: موکب و سپاه کرج نیز در دفتر امام جمعه مستقر و به توزیع بسته‌های مختلف بهداشتی، پوشاک و غذایی مشغول شد.

وی افزود: مدارس شهرستان نیز به عنوان محل اسکان مردم سیل‌زده و نیروهای جهادی تعیین و اداره تعاونی به آشپزی و انباری اختصاص یافت.

امام جمعه ملاثانی بیان کرد: تا قبل از این آشپزی در 17 مکان مختلف در سطح شهر انجام می‌شد و پس از توزیع غذا به صورت کنسرو با دستور سردار سلیمانی مواکب امام حسین نیز وارد کار شدند.

وی بیان کرد: مکانی نیز برای پخت نان در نظر گرفته شد و پراکندگی موجود در روزهای اولیه به این ترتیب سازماندهی شد.

  محدوده خدمات رسانی گروه‌های مذکور، 27 روستای باوی با جمعیتی در حدود 9 هزار نفر بوده است و اقلام توزیعی در مناطق سیل‌زده عمدتا به صورت اقلام خشک غذایی و بهداشتی در قالب پکیج‌های یک ماهه و شامل لباس، اسباب‌بازی، دستمال کاغذی، پوشک بچه‌گانه، بسته‌های چای، خرما، ماکارونی، روغن مایع، پنبه، مواد شوینده، پفک، بیسکوییت، رب گوجه فرنگی و کیسه‌های 10 کیلویی برنج بوده است.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار