تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۱۸۱۷۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جزییات ارایه خدمات درمانی به سیل زدگان خوزستانی
قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به راه اندازی بیمارستان صحرایی در اردوگاه جواد الائمه (ع)، گفت: در این بیمارستان روزانه پزشک عمومی، پزشکان متخصص از جمله پزشک متخصص زنان، چشم، پوست،  دندانپزشک و ماما به سیل زدگان خدمات ارائه می دهند.
 
دکتر خجسته حسینی نژاد در جلسه ای که در خصوص وضعیت مناطق سیل‌زده در اهواز برگزار شد اظهار کرد: در پی تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران خوزستان در چهارم فروردین ماه به کلیه نیروهای درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعلام آماده باش شد و هر کدام از معاونت ها در حوزه وظایف خود جلساتی تشکیل دادند و خط و مشی خود را مشخص کردند.

وی افزود: با ورود سیلاب به خوزستان، ابتدا بیمارستان های در معرض خطر سیل مشخص شدند. با توجه به نگرانی و احتمال خطر سیل از افزایش حجم رودخانه کارون، بیمارستانهای حاشیه رودخانه کارون به عنوان بیمارستان های در معرض خطر شناسایی شدند که بیمارستان‌های امام خمینی، رازی، سینا، گلستان، فاطمه الزهرا و مهر به عنوان بیمارستان های در معرض خطر اهواز شناسایی شدند.

قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: هرچند با گذشت زمان سیلاب به شکل دیگر در جلگه خوزستان جریان پیدا کرد. با طغیان رودخانه کرخه حوالی دشت آزادگان دچار آبگرفتگی شد و بیمارستان دشت آزادگان و بیمارستان سلامت اهواز که در مسیر جاده اهواز - اندیمشک قرار داشتند تخلیه شدند.

حسینی نژاد بیان کرد: تشکیل ستادهای بحران در بیمارستانهای در معرض خطر سیل، بررسی وضعیت موجود بیمارستانهای در معرض خطر و شناسایی نقاط آسیب پذیر از جمله اقدامات دانشگاه علوم پزشکی بوده است.

وی افزود: همچنین انجام اقدامات پیشگیرانه در بیمارستان های در معرض خطر سیل از جمله مشخص کردن محل های ورود و نفوذ احتمالی آب، احداث سیل بند در محل های خروج آب یا فاضلاب، بررسی وضعیت فاضلاب های بیمارستانی، بررسی وضعیت ژنراتورها، انتقال اسناد و مدارک بیمارستانی به طبقات فوقانی و انتقال تجهیزات پزشکی و غیرپزشکی ارزشمند به طبقات فوقانی برخی دیگر از اقدامات انجام شده هستند.

حسینی نژاد تصریح کرد: بعد از سطح بندی بیمارستان ها از نظر آسیب پذیری در مقابل سیل احتمالی، بیمارستان های معین جهت بستری بیماران در معرض خطر سیل و آمادگی جهت تخلیه احتمالی این بیمارستان ها انجام شد.

قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: همچنین تلاش جهت کاهش مراجعات به بیمارستان و آمادگی جهت پذیرش بیماران درگیر عوارض سیل انجام شده است.

وی گفت: پیش بینی افزایش ظرفیت و شناسایی فضاهای جایگزین کافی برای انتقال بیماران مناطق سیل زده در بیمارستان های با سطح ایمنی بالاتر، تعیین مراکز دیالیز معین برای بیماران دیالیزی نیز انجام شد. همچنین بیماران دیالیزی دشت آزادگان به بیمارستان اهواز انتقال یافتند.

حسینی نژاد تصریح کرد: در کنار این اقدامات و استقرار تیم های سیار در اردوگاه‌ها و محل اسکان سیل زدگان به همت معاونت درمان و همکاری دیگر معاونت های دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیمارستان صحرایی در اردوگاه جواد الائمه (ع) با ۵۰ تخت راه اندازی شد.

وی ادامه داد: در این بیمارستان روزانه پزشک عمومی، پزشکان متخصص از جمله پزشک متخصص زنان، چشم، پوست، دندانپزشک و  ماما به سیل زدگان خدمات ارائه می دهند. کارهای آزمایشگاهی نیز برای بیماران انجام می شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار