تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۱۸۱۷۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمک های عربستان و امارات به سیل زدگان راهی تهران شد
  یک هواپیمای حامل کمک‌های انساندوستانه عربستان و امارات متحده عربی برای کمک به سیل‌زدگان ایران عصر چهارشنبه راهی تهران شده است.
  هلال احمر امارات یک هواپیمای برای مشترک عربستان حامل 95 تن شامل مواد غذایی، چادر و لوازم اسکان موقت برای سیل‌زدگان ایران ارسال کرد.
هیاتی از هلال احمر امارات این محموله را همراهی می کند، این هیات تماس‌هایی با طرف ایرانی گرفت تا از حجم تاثیرات فاجعه سیل بر مردم ایران آگاهی یابد و مهم ترین نیازهای انها در این مرحله را بداند.
در بیانیه ای که از سوی هلال احمر امارات صادر شده آمده است: تمرکز در زمان کنونی بر مواد غذایی و تجهیزات اسکان متمرکز شده است.
هلال احمر امارات اعلام کرد که این اقدام در راستای سیاست دولت امارات در کمک به آسیب‌دیدگان از حوادث نامترقبه طبیعی در هر زمان و در هر مکان بدون در نظر گرفتن هیچ عامل غیر انسانی دیگر است.
در این بیانیه آمده است: «اقدام مشترک عربستان و امارات یک گام ویژه در زمینه امدادرسانی است و پیش‌بینی می‌شود، تاثیر آشکاری در روند امدادرسانی به سیل زدگان ایرانی در مناطق مختلف این کشور داشته و توان اهالی این مناطق برای عبور از شرایط کنونی را تقویت کند.
هلال احمر امارات تاکید کرد: از هیچ تلاشی برای کمک به شهروندان سیل زده ایران فروگذار نخواهد کرد.
جمعیت هلال احمر ایران 19 فروردین ماه از ورود دو محموله کمک های بشر دوستانه هلال احمر کویت برای کمک به سیل زدگان ایرانی هر یک به وزن 40 و 35 تُن خبر داده بود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار