تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۱۸۱۷۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سیل زدگان شعیبیه شوشتر در راه بازگشت به روستا هستند
فرماندار شوشتر گفت: با فروکش کردن آب در روستاها سیل زدگان بخش شعیبیه این شهرستان که در کمپ ها مستقر بودند حالا در راه بازگشت به روستا هستند.
 
حسین پنبه دانه پور  بیان کرد : تمهیدات لازم برای لجن برداری و ضدعفونی کردن مسکن روستاییان پیش بینی شده و در حال انجام است.
وی افزود: راه ارتباطی بیشتر روستاها بازگشایی شده و در برخی روستاها جاده همچنان زیر آب است اما در این روستاها نیز تردد به کندی انجام می شود.
رییس ستاد بحران شهرستان شوشتر ادامه داد: تمام تاسیسات آبرسانی روستایی در این بخش وارد مدار است اما برخی خطوط انتقال در جریان ترمیم سیل بندها خسارت دیده و همچنان قطع است.
وی گفت: هم اکنون با تلاش نیروهای آب وفاضلاب روستایی به وسیله هفت تانکر به روستاهایی که شبکه انتقال آب آنها قطع است، آبرسانی می شود.
فرماندار شوشتر ادامه داد: گاز 14روستا نیز همچنان قطع است اما به محض فروکش کردن آب در تاسیسات و ایستگاه پمپاژ، گاز روستاها نیز وصل می شود.
وی افزود: برق 34روستای غرب شعیبیه نیز وصل شده اما برق 2روستا به دلیل مسائل ایمنی همچنان قطع است.
طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه و رهاسازی آب از سد کرخه و دز به دلیل بارش شدید باران در خوزستان و بالا دست باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق استان شده است.
بر اساس این گزارش تاکنون 270 روستا در خوزستان به صورت کلی و جزیی تخلیه شده اند که از این تعداد 114 روستا دچار آبگرفتگی شده اند.
طغیان رودخانه دز منجر به در محاصره قرار گرفتن 19 روستای بخش شعیبیه شوشتر و بیش از 30 روستای این بخش شد.
شعیبیه از توابع شوشتر در استان خوزستان شامل 58 روستا با 22 هزار نفر جمعیت است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار