تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۱۸۱۷۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سیلابی از مهر و محبت به سمت خوزستان سرازیر شده است
 مسئول فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی گفت: سیلابی از مهر و محبت در جریان سیل اخیر به سمت خوزستان سرازیر شده که با این عزم مردمی تمامی خرابی ها برطرف می شود.
حجت الاسلام ناصر سرخه ویس روز جمعه در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده روستای اموطیور شعیبیه شوشتر افزود: 85 روستا در این منطقه دچار آبگرفتگی شده که 50 روستا قابل بازسازی و شستشو و 35 روستا نیز شرایط سکونت ندارند.
وی بیان کرد:باتوجه به اینکه برخی از منازل روستاهای بخش شعیبیه قابل سکونت نیست باید 2 هزار و 500 کانکس برای آسکان موقت آنها تامین شود.
وی گفت:اقدامات موثری برای خدمت رسانی به مردم روستاهای محاصره شده در سیلاب توسط گروه های جهادی و سایر دستگاه ها در شعیبیه صورت گرفته اما همچنان کمبودهایی وجود دارد.
وی ادامه داد:روزانه تیم های مختلف جهادی از سراسر کشور برای حضور در این منطقه اعلام آمادگی می کنند اما برای بازسازی نیازمند نیروهای بیشتری هستیم.
حجت الاسلام سرخه ویس گفت:آمار دقیقی از منازل آسیب دیده روستاهای رفیع ، سوسنگرد ، هویزه ، موران، سویسه و الهایی گرفته شده که پس از خروج سیلاب از منطقه توسط گروه‌های جهادی بازسازی می شوند.
وی گفت: باید گروه‌های جهادی را مدیریت کنیم تا در روستاهای مختلف بتوانیم خدمت رسانی خوبی به مردم آسیب دیده داشته باشیم.
وی افزود: 500 روحانی و طلبه در یکی از قرارگاه های خوزستان آماده باش هستند تا به جمع خدمت رسانی اضافه شوند.
امام جمعه بخش شعیبیه نیز گفت: اکنون در بخش شعیبیه شوشتر در 37 روستا درگیر سیلاب هستیم که تامین جیره غذایی آنها در اولویت قرار دارد.
حجت الاسلام عبدالرحمان منصوری افزود: آب این روستاها قطع شده و بر اساس برنامه ریزی با 20 تانکر روزانه به مردم آبرسانی می شود.
وی گفت: آبفا نمی‌تواند آب روستاها را وصل کند چرا که آب وارد تاسیسات آبرسانی شده است.
حجت الاسلام منصوری بیان کرد: بحث خدمت رسانی به منازل روستایی پس از سیلاب نیز در زمینه برقکار‌ی منازل، تامین لوازم خانگی ، سم زدایی ، لوله کشی و بنایی در دستور کار است.
وی گفت: برخی از منازل به دلیل سیلاب دیگرقابل سکونت نیستند و احتمال فرو ریختن بناها وجود دارد به همین دلیل باید برای اسکان موقت مردم در کانکس برنامه ریزی شود.
وی ادامه داد:اگرچه سیل اخیر خسارت فراوانی به مردم وارد کرده اما با این وجود برخی از آنها اذعان داشتند که سیل زندگی ما را برد اما دنیایی از محبت و ایثار را به ما هدیه داد.
وی گفت: گروه های جهادی و اقشار مختلف مردم از سراسر کشور برای حضور در مناطق سیل زده خوزستان اعلام آمادگی کرده اند اما حضور آنها در منطقه باید مدیریت شود.
امام جمعه بخش شعیبیه افزود: ورود نیروهای حشد الشعبی عراق به خوزستان برای کمک به مردم سیل زده، نشان می دهد که انگیزه کمک به مردم خوزستان فراتر از مرزها است.
در حالی که سیلاب در برخی روستاهای شوش، شوشتر و حمیدیه فروکش کرده، در روزهای اخیر تعدادی از روستاهای شادگان به زیر آب رفته و تعداد بیشتری از روستاهای شهرستان کارون دچار سیل شده اند.
به گفته وزیر کشور، 400 نفر از جمعیت خوزستان در معرض سیلاب بوده اند. هلال احمر اعلام کرده است که بیش از 170 هزار نفر از سیل زدگان خدمات دریافت کرده اند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار