تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۱۸۱۷۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وضعیت خرمشهر عادی است/پرهیز مردم ازگرفتن سلفی روی خاکریزها
 شهردار خرمشهر با اعلام عادی بودن وضعیت این شهرستان گفت: مردم آرامش خود را حفظ کنند هیچ مشکلی نداریم.

داوود دارابی با اشاره به بحران اولیه سیل در کشور و بازگشایی دریچه سدها، اظهار کرد: با باز شدن دریچه سدها در خوزستان ما با موضوع پر آبی کارون که حاصل خروجی سد دز بود مواجه شدیم اما از آنجایی که رسیدن آب دز به خرمشهر حداقل ۶ روز زمان می‌برد از این مدتی که در اختیار داشتیم استفاده کرده و تمهیدات لازم را فراهم کردیم که از جمله آنها می‌توان به استقرار گونی‌های خاک و احداث خاکریزی های فراوان در سطح شهر، محرزی و طویجات اشاره کرد.

وی افزود: خوشبختانه زمانی که آب دز وارد کارون در مقطع خرمشهر شد ما اقدامات پیشگیرانه از نفوذ سیلاب به شهر را به اتمام رسانده بودیم.

شهردار خرمشهر تصریح کرد: به دستور فرماندار خرمشهر که انجام اقدامات پیشگیرانه در بخش روستاها را نیز تقسیم کار کرده بود، موضوع ایجاد سیل بند در ۵ روستا در حفار شرقی و غربی به شهرداری محول شد و عوامل ما اقدامات مربوطه در این روستاها با موفقیت به انجام رساندند ضمن اینکه برای انجام برخی اقدامات در سایر روستاها نیز شهرداری خرمشهر به لحاظ ماشین آلات و گونی و برخی مصالح ساختمانی کمک کرد.

دارابی یادآور شد: روز گذشته نیز در روستای انوشه اقداماتی را با همراهی دیگر ارگان‌های موظف به انجام رساندیم.

وی گفت: وضعیت خرمشهر را به طور کامل عادی اعلام می‌کنم و مردم از مردم می‌خواهیم تا آرامش خود را حفظ کنند، هیچ مشکلی نداریم، حتی اگر خروجی آب به دو هزار و ۴۰۰ متر مکعب نیز برسد باز مشکل خاصی نخواهیم داشت.

وی افزود: از امروز به دلیل بارش‌ها ممکن است سطح آب از حالت عادی قدری بالاتر بیاید اما جای نگرانی از این بابت وجود ندارد و اگر هم با دبی ورودی به کارون تلفیق شود به طور قطع مشکلی برای معابر اصلی و متازل مردم پیش نمی‌آید، چنانچه در مواردی به کمک نیاز باشد ما در کنار مردم هستیم.

محرزی و طویجات مناطق آسیب پذیر شهرند

شهردار خرمشهر در بخش دیگری از سخنان خود از طویجات و محرزی به عنوان مناطق آسیب پذیر خرمشهر نام برد و اظهار کرد: حدود ۱۳ نهر در خرمشهر داریم که همه در مسیر عبور آب بوده و به طور قطع متأثر از طوفان، زلزله و سیل هستند و نمی‌شود جلو آن را گرفت اما با مدیریت و تدبیر درست می‌توان از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کرد، اگر هم اتفاقی رخ دهد که با توجه به مدیریت روان آب‌ها در بالادست بعید به نظر می‌رسد، ما نیز پای کار هستیم.

وی تصریح کرد: نقاط آسیب پذیر ما شامل طویجات و محرزی است که انهار در آنها واقع شده‌اند اما خوشبختانه با تلاش بی وقفه و شبانه روزی عوامل شهرداری تاکنون مشکلی متوجه این نقاط نبوده و تا آخرین لحظه نیز پای کار و در کنار مردم شریف خرمشهر هستیم.

دارابی یادآور شد: در راستای انجام اقدامات پیشگیرانه در سمت کوت شیخ از اسکله ماهی تا پل منیخ و از گمرک به سمت فرمانداری (به طول ۳۰۰ متر) خاکریزی کردیم ضمن اینکه در محرزی و طویجات نیز سیل بند احداث کردیم.

به گفته وی در شهر خرمشهر هزار و ۵۰۰ متر و در روستاها چندین برابر کار خاکریزی و احداث سیل بند شده است.

شهردار خرمشهر درباره همکاری ادارات با شهرداری برای احداث سیل بند و انجام خاکریزی در شهر افزود: در این زمینه شهرداری به عنوان مدیریت شهری محوریت انجام اقدامات را بر عهده دارد و دیگر ارگان‌ها در سایر مکان‌ها مشغول به کار بودند و نخواستیم کاری بر کارهای آنها اضافه کنیم لذا تمام اقدامات لازم در حوزه شهری خرمشهر را عوامل شهرداری به طور تمام وقت و تمام قد به انجام رساندند.

پرهیز مردم از گرفتن عکس سلفی روی خاکریزها

دارابی اظهار کرد: از مردم خرمشهر می‌خواهم تا روی خاکریزها برای گرفتن عکس سلفی نروند این کار بسیار خطرناک است چون خدای ناکرده در صورت افتادن در آب آن هم آبی که جریان شدید و حدود ۸ تا ۹ متر عمق دارد کار بسیار خطرناکی است، البته شاید از روی سطح آب نتوان به شدت جریان آب پی برد اما چنانچه خدای ناکرده این اتفاق بیفتد با توجه به عمق و شدت جریان آب خانواده‌ها دچار عواقب ناخوشایندی می‌شوند، لذا شهروندان از گرفتن عکس سلفی به طور جدی پرهیز کنند و به فرزندانشان نیز اجازه ندهند تا به روی خاکریزها بروند، در صورت تمایل به دیدن آب می‌توانند از جاهای ایمن و دارای نرده و با حفظ فاصله مناسب به تماشای آب بپردازند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار