تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۸۱۸۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
30 روستای شادگان متاثر از سیل هستند
  فرماندار شادگان گفت: سیلاب 30 روستای بخش مرکزی و خنافره شادگان را با تهدید مواجه کرده است.
 
سعید حاجیان اظهار داشت: این روستاها به دلیل افزایش حجم آب ناشی از روان آب های رودخانه کارون و بالا رفتن نحر بهره در معرض سیلاب قرار دارند.
وی افزود: از روز جمعه اقداماتی برای هدایت روان آب ها به سمت خلیج فارس انجام شده تا آبگرفتگی در شادگان کمتر شود.
فرماندار شادگان گفت: تلاش نیروهای جهادی و همچنین کارشناسان برای هدایت روان آب ها به سمت جنوب تالاب در حال انجام است تا روان آب ها از آن طرف به سمت خلیج فارس هدایت شود.
حاجیان تصریح کرد: 40 درصد روستای صراخیه در بخش خنافره با توجه به بالا بودن دبی آب نحر بهره متاثر از آب شده که در برخی نقاط آن شاهد ورود آب هستیم.
وی از استحکام بخشی سیل بندها در روستاهای شادگان خبر داد و گفت: نقاطی که نیاز به استحکام بخشی داشت تقویت شدند و سپاه پاسداران در بخش غربی و بخش مرکزی با افزودن ماشین آلات سعی در تثبیت موقعیت سیل بندهای منطقه دارد.
حاجیان با تقدیر از همکاری جوانان شادگانی در احداث سیل بند افزود: اکثر جوانان شادگانی از روز نخست اعلام بحران دستگاه های امدادی و اجرایی را همراهی کردند تا شهر شادگان را از خطر احتمالی سیلاب نجات دهند.
طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه و رهاسازی آب از سد کرخه و دز به دلیل بارش شدید باران در خوزستان و بالا دست باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق خوزستان شده است.
طغیان رودخانه های کرخه ، دز و کارون تاکنون سبب آبگرفتگی بیش از 270 روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین های کشاورزی در خوزستان شده و حدود 400 هزار نفر در معرض خطرات ناشی از این سیلاب قرار گرفتند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار