تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۱۸۱۸۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سیل زدگان دزفول به روستاهای خود بازگشتند
  سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول با اشاره به وضعیت سیل زدگان این شهرستان گفت : با فروکش کردن آب، مردم سیل زده روستاهای دزفول به محل سکونت خود بازگشتند.
محمد حیدری افزود:با توجه به شرایط بارندگی و سیلاب، دستور تخلیه دام و اهالی برای پنج روستای دزفول به طور قطعی صادر شده بود و11 روستای دیگر نیز در معرض خطر بودند که به اهالی این روستاها هشدار داده شده بود در صورت بالاآمدن آب نسبت به تخلیه آب اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه برای روستاهای در معرض خطر مشکلی پیش نیامده و تخلیه نشدند گفت:در حال حاضر اهالی همه روستاهای تخلیه شده همراه با دام هایشان به روستاها بازگشته و کمپ هایی که برای سیل زدگان در نظر گرفته شده بود خالی شده است.
رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان دزفول اظهار داشت: با بارش 30 میلیمتری اخیر دبی رودخانه دز در روزهای اخیر به یکهزار متر مکعب بر ثانیه افزایش یافت که با پایان بارندگی به تدریج کاهش خواهد یافت.
حیدری با اشاره به خسارت های سیلاب گفت:تیم های کارشناسی برای ارزیابی خسارت های ناشی از سیلاب به مناطق اعزام شده اند و کارشناسان کشاورزی همراه با بنیاد مسکن در حال برآورد خسارت های نهایی هستند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه اکنون شرایط در دزفول کاملا عادی است گفت: پرداخت خسارت های سیلاب سال 95 نیز توسط بانکهای عامل در دست بررسی است که مطابق با نظر کارشناسان مربوطه پرداخت خواهد شد.
افزایش دبی رودخانه های دز و کرخه که به دلیل بارش های سیل آسا در مناطق بالادست رخ داد باعث آبگرفتگی تعداد زیادی از روستاها و اراضی کشاورزی حاشیه این رودخانه ها در خوزستان شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار