تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۸۱۸۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل دامپزشکی خوزستان:
تاکنون بیماری شایعی در دام‌های مناطق سیل‌زده مشاهده نشده است
 
مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اشاره به اعزام  اکیپ‌های دامپزشکی در مناطق سیل‌زده استان، گفت: تاکنون 18 هزار و 200 راس دام توسط تیم‌های دامپزشکی استان و اکیپ‌های اعزامی سایر استان‌ها درمان شدند.

 دکتر مصطفی کنارکوهی اظهار کرد: از زمان آغاز بحران سیل تاکنون حدود 15 هزار و 800  راس دام سبک و سنگین مورد سمپاشی قرار گرفتند . همچنین در این مدت پایش و بررسی بیماری بیش از 15 هزار دام انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان با تشکر از همکاری و مساعدت استان‌های معین و همجوار در زمینه درمان و واکسیناسیون دامی، گفت: این خدمات به صورت رایگان، مستمر و شبانه‌روزی توسط کارشناسان دامپزشکی انجام می‌شود.

کنارکوهی با بیان اینکه خدمت‌رسانی به قشر زحمتکش دامدار از اولویت‌های کاری دامپزشکی است، بیان کرد: دامپزشکی خوزستان با اعزام اکیپ‌های واکسیناسیون اقدام به مایه‌کوبی دام‌های مناطق سیل‌زده علیه بیماری‌هایی مانند تب‌برفکی، لمپی اسکین، شاربن علامتی، آنتروتوکسمی و دیگر بیماری‌ها می‌کند. با بررسی‌های انجام شده خوشبختانه تاکنون بیماری شایعی در دام‌های مناطق آسیب‌دیده مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: حضور اکیپ‌های دامپزشکی سایر استان‌ها به درخواست دامپزشکی خوزستان و در قالب همکاری‌های بین استانی انجام شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار