تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۸۱۸۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
موکب های مردمی چهاراستان کشور به یاری سیل زدگان شادگان آمدند
 مسئول هماهنگی موکب های شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان در سیلاب 98 گفت:مواکب حسینی معین از چهار استان به منظور کمک رسانی به مردم سیل زده شادگان در این منطقه مستقر شدند.
 
مکی یازع اظهارداشت:سه موکب اهل سنت و شیعه از استان کردستان، 2 موکب از شهرستان سپیدان استان فارس و 2 موکب از استان تهران روزانه به طور متوسط 13 هزار پرس غذای گرم در سه وعده بین خانوارهای سیل زدگان شهرستان شادگان توزیع می کنند.
وی افزود:موکب حسینی استان مرکزی با محوریت شهرستان اراک ، موکب فاطمیون (افغانی های مقیم ایران) نیز از فردا یکشنبه در منطقه مستقر می شوند و روزانه هفت هزار پرس غذای گرم را در اختیار ستاد هماهنگی مواکب قرار می دهند تا بین سیل زدگان و گروه های جهادی توزیع شود.
یازع گفت:به مناسبت سالروز تولد منجی عالم بشریت 10 ایستگاه صلواتی نیز توسط مواکب مستقر در شهرستان شادگان با محوریت روستاهای درگیر در سیل برپا شده است.
وی افزود:به مواکب شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان نیز آماده باش اعلام شده تا بعد از پایان ماموریت موکب های معین با توجه در پیش بودن ماه مبارک رمضان جایگزین آنها شوند.
مسئول هماهنگی موکب های شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان اظهار داشت: با هماهنگی ستاد بحران شادگان گروه های جهادی مواکب به مناطق بحرانی در روستاهای شادگان اعزام و در حال کمک رسانی به سیل زدگان شادگان هستند.
به گزارش ایرنا سیل 30 روستای بخش مرکزی و خنافره شادگان را با تهدید مواجه کرده است.
طغیان رودخانه های کرخه ، دز و کارون تاکنون سبب آبگرفتگی بیش از 270 روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین های کشاورزی در خوزستان شده و حدود 400 هزار نفر در معرض خطرات ناشی از این سیلاب قرار گرفتند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار