تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۱۸۱۸۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر راه و شهرسازی خبر داد:
هدایت آب درمحور اهواز-آبادان با استفاده از ۱۰۰۰ دستگاه ماشین آلات

وزیر راه و شهرسازی از هدایت آب محور اهواز به آبادان با استفاده از ۱۰۰۰ دستگاه ماشین آلات خبر داد.

  محمد اسلامی عصر امروز شنبه در جریان بازدید از کمربندی غرب و شرق اهواز و جاده اهواز- آبادان که به دلیل طغیان رودخانه مسدود شدند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بر اساس تصمیم دولت، حفظ جان مردم در سیل به عنوان اولویت اول قرار گرفت، اظهار کرد: در این راستا ایمن سازی مناطق مسکونی در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد در صورتی که ایمن سازی در برخی مناطق امکان پذیر نیست، خالی از سکنه شوند تا جان مردم حفظ شود.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی های صورت گرفته برای ایمن کردن جان مردم نتایج مثبتی داشت، افزود: خوشبختانه کشور از شرایط خشکسالی رها پیدا کرد اما نکته مهمی که در دستور کار، هدایت این آب‌ها به سمت تالاب‌ها و حرکت آنها به سمت رودخانه‌های بزرگ و خلیج فارس است.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه ایمن سازی راه‌ها یکی از اولویت‌های این وزارتخانه است، گفت: بازگشایی راه‌های مسدود شده نیز یکی دیگر از اقدامات مهم ما به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه برای جاده‌هایی که در خوزستان مسدود شده مسیرهای جایگزین پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: هنوز وارد فاز بازسازی راه‌ها نشده‌ایم چرا که این کار مسلتزم فروکش کردن آب است.

اسلامی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای برآورد خسارت وارده به منازل مسکونی ناشی از سیل، ادامه داد: به منظور تسریع این روند، از ظرفیت بنیاد مسکن استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به آبگرفتگی وسیع در محور اهواز-آبادان، تصریح کرد: همکاران ما سعی دارند با استفاده از یک هزار دستگاه ماشین آلات و با هماهنگی ستاد مدیریت بحران مسیر آب در این محور را هدایت کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای بازسازی منازل شهری و روستایی اعتبارات لازم پیش بینی شده است، گفت: کمک معیشتی، تعمیری و بازسازی در دست اجرا قرار گرفته است اما در استان خوزستان که هنوز شرایط سیل وجود دارد، نمی‌توانیم خسارت دقیق و اعتبار دقیقی را پیش‌بینی کنیم.

اسلامی بیان کرد: در سایر استان‌های که در معرض سیل قرار گرفتند بازسازی را آغاز کرده‌ایم که از جمله آن می‌توان به بازسازی حدود ۴۰ کیلومتر از بخش آسیب دیده جاده خرم آباد-معمولان و پلدختر اشاره کرد.

وی با بیان اینکه حداقل ۱۰ پل بزرگ در استان لرستان و ایلام از در حال حمل و نصب هستند، بر لزوم ایمن سازی زیرساخت‌های جاده‌ای تأکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مردم خوزستان چند سال با ریزگردها و قطعی برق متأثر از آن مواجه بودند اما با توجه به حجم آب ورودی به هورالعظیم و برخی از کانون‌های ریزگرد در خوزستان، دیگر مشکل ریزگردها را نخواهیم داشت.

اسلامی اذعان کرد: با تلاش غیرتمندانه مردم و دستگاه‌هایی که در این راه خدمت رسانی کردند توانستیم از ورود آب به شهرهای خوزستان جلوگیری کنیم.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار