تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۸۱۹۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایمن سازی مسیرهای در معرض سیل شدت می یابد
 رئیس پلیس راه خوزستان گفت: با توجه به انسداد برخی از مسیرهای استان و احتمال آبگرفتگی جاده های پرتردد، ایمن سازی مسیرها با تلاش نیروهای پلیس راه و راهداری شدت می یابد.
سرهنگ رضا دولتشاهی با اشاره به اخرین وضعیت جاده های استان اظهار داشت: باتوجه به بالا آمدن سطح آب برخی از جاده های استان مسدود شده و یا در معرض ابگرفتگی قرار دارند و در چنین شرایطی انتظار می رود رانندگان به نکات ایمنی توجه کافی داشته باشند.
وی افزود: تیم های پلیس راه استان به صورت شبانه روزی در مسیرهای مسدود شده و در معرض خطر مستقر بوده و به خوبی ترافیک و تردد خودروها را مدیریت کرده اند.
رئیس پلیس راه خوزستان ادامه داد: تردد در جاده اهواز - آبادان که از روزهای گذشته به دلیل آبگرفتگی مسدود شده و همچنان تردد در این مسیر ممنوع است چرا که بالا آمدن سطح آب خطرات زیادی را برای رانندگان به همراه دارد.
وی افزود: همچنین جاده دارخوین - شادگان نیز به دلیل آبگرفتگی تا اطلاع ثانوی مسدود است و مسیر آبادان-ماهشهر جایگزین آن خواهد بود.
رئیس پلیس راه خوزستان گفت: اکنون در کیلومتر 35 جاده اهواز -خرمشهر تا اندازه ای ابگرفتگی وجود دارد اما در زمینه تردد وسایل نقلیه مشکل خاصی ایجاد نشده و انتظار می رود رانندگان با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله مناسب رانندگی کنند.
وی تصریح کرد: همچنین در محور آبادان -ماهشهر که روز شنبه با مقداری انسداد همراه بوده مشکلی خاصی برای تردد وجود نداشته و تلاش های همکاران ما و راهداری استان برای ساخت سیل بند و کنترل سیلاب موثر بوده است.
سرهنگ دولتشاهی گفت: در حال حاضر غیر از مسیرهایی که اعلام شده در هیچ مسیر دیگری مشکل آبگرفتگی وجود ندارد و تردد روان است.
وی تصریح کرد: انتظار می رود رانندگان پیش از سفر از طریق سامانه راهداری استعلام اخرین وضعیت راه هایی استان را گرفته و با احتیاط رانندگی کنند.
رئیس پلیس راه خوزستان گفت: اکنون با استقرار تیم های انتظامی و یگان ویژه در مسیرهای مسدود شده و در معرض خطر تا اندازه زیادی ایمن سازی جاده ها صورت گرفته و تاکنون مشکل خاصی را در جاده ها مشاهده نکرده ایم.
سیلاب ناشی از طغیان رودخانه کارون موجب آب گرفتگی برخی شهرها و روستاهای پایین دست این رودخانه در خوزستان شده است.
طغیان رودخانه های کرخه ، دز و کارون تاکنون سبب آبگرفتگی بیش از 270 روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین های کشاورزی در خوزستان شده و حدود 400هزار نفر در معرض خطرات ناشی از این سیلاب قرار گرفتند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار