تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۸۱۹۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش 15 روزه سال تحصیلی در خوزستان برای جبران عقب ماندگی‌های سیل
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ما برای جبران عقب ماندگی اخیر تصمیم گرفتیم که سال تحصیلی امسال را مانند نقاط سردسیر ادامه دهیم تا عقب ماندگی‌ها به نوعی جبران شود.  

محمد تقی‌زاده، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان  درباره شروع مجدد مدرسه در استان خوزستان اظهار کرد: با مجموعه شورای آموزش و پرورش خوزستان به این نتیجه رسیدیم که سال تحصیلی از 31 فروردین ادامه پیدا کند.

محمد تقی زاده افزود: پس از درگیر شدن خوزستان با سیلاب، نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش در استان خوزستان حاضر شد و به همراه وی موضوع را رصد کردیم، همچنین استان‌های اصفهان، یزد، آذربایجان شرقی، هرمزگان، بوشهر، فارس، آذربایجان غربی، کرمان، اردبیل و تهران به‌عنوان معین آموزش و پرورش خوزستان تعیین شدند.

وی بیان کرد: بر اساس نیاز و موقعیت مناطق آسیب‌دیده و ظرفیتی که هرکدام از استان‌های معین دارند، مناطق سیل‌زده آموزش‌وپرورش خوزستان در میان آن‌ها تقسیم می‌شود و هر منطقه برای ارائه خدمات در حوزه‌های بازسازی مدارس، جذب کمک خیرین، کمک به فرهنگیان آسیب‌دیده و بسترسازی برای حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس، برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی به‌صورت حضوری یا غیرحضوری تحویل استان‌های معین داده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: در حال حاضر اولویت ما برگزاری کلاس‌ها و ادامه سال تحصیلی است به همین دلیل از دانش آموزان خواستیم برای ادامه سال تحصیلی به نزدیک ترین مدرسه به محل سکونت مراجعه کند. با توجه به سامانه یکپارچه آموزش و پرورش ما مشکلی در ثبت نام نداریم.

وی با بیان اینکه در مقطع ابتدایی و متوسطه اول مشکلی نداریم، اظهار کرد: بزرگ‌ترین مشکل ما دانش آموزان مقطع دوازدهم است که وزیر آموزش و پرورش قول داده که از آنها دو امتحان علاوه بر امتحانات خردادماه گرفته شود. پس از این امتحانات بالاترین نمره کسب شده به‌عنوان نمره خردادماه ثبت می‌شود.

افزایش 15 روزه سال تحصیلی در خوزستان

گرم بودن هوا در خوزستان سبب شده که دانش اموزان این استان 15 روز کمتر از استان‌های سردسیر سرکلاس‌ها حاضر شوند که این موضوع علاوه بر تعطیلی اجباری به دلیل وقوع سیل سبب باز ماندن یک ماهه دانش آموزان از مدرسه می‌شود؛  تقی زاده در این باره گفت: ما برای جبران عقب ماندگی اخیر تصمیم گرفتیم که سال تحصیلی امسال را مانند نقاط سردسیر ادامه دهیم تا عقب ماندگی‌ها به نوعی جبران شود.

تقی زاده با اشاره به برنامه‌های آموزش و پرورش برای دانش آموزان مقطع ابتدایی اظهار کرد: نمره دانش آموزان ابتدایی توصیفی است و به همین دلیل تعطیلی اخیر تأثیر چندانی روی این مقطع ندارد اما باز هم ما تصمیم گرفتیم که از طرح «مداخله به هنگام» استفاده کنیم تا بتوانیم عقب ماندگی تحصیلی را جبران کنیم.

وی در تشریح جزئیات طرح مداخله به هنگام افزود: براساس این طرح، معلمان دو هفته پس از پایان تحصیلی در کلاس‌ها حاضر می‌شوند و برای دانش آموزان کلاس‌های فوق برنامه برگزار می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به امتحانات دوره متوسطه اول بیان می‌کند: امتحانات پایه نهم همیشه به صورت منطقه‌ای و هماهنگ برگزار می‌شد که امسال تصمیم گرفتیم این امتحانات به صورت هماهنگ برگزار نشود تا هر منطقه با توجه به تعداد ساعات آموزشی امتحانات پایانی را برگزار کند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار