تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۱۸۲۰۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شادگان از تهدید سیل خارج شد
  فرماندار شادگان گفت: با هدایت آب از سمت شمال به جنوب تالاب شادگان این شهرستان از تهدید سیلاب خارج شده است.
سعید حاجیان با تشریح آخرین وضعیت این شهرستان سیل زده اظهار داشت: شکافتن جاده شادگان - دارخوین با تصمیم ستاد بحران استان ، باعث شد تا سیلاب از ضلع شمالی به جنوبی این جاده به سمت دریا هدایت شود ضمن اینکه با بستن دریچه نهر بحره دبی رودخانه کارون کاهش یافته است.
فرماندار شادگان با بیان اینکه با این اقدامات تا حدود زیادتی شادگان از بحران ناشی از سیل خارج شد و سیلاب هیچ روستایی از این شهرستان را تهدید نمی کند تصریح کرد: تالاب شادگان پس از سال ها سیراب شد و سعی بر این است که آب در تالاب بماند و مدیریت شود.
وی اظهار داشت: در جریان هجوم سیلاب به شادگان ، چهار روستا در بخش خنافره و یک روستا در بخش مرکزی تخلیه شدند تا ساکنان از خطر دور باشند و برای اسکان آنان نیز آموزشگاه های شبانه روزی و مدارس شادگان پیش بینی شد.
حاجیان گفت: تلاش می شود با فروکش کردن آب مرمت جاده شادگان - دارخوین آغاز شود تا این محور بازگشایی شود.
فرماندار شادگان با تقدیر از تلاش شبانه روزی نیروهای مردمی و دستگاه های اجرایی گفت: در این بحران بسیج مردمی به ما کمک کرد تا سریع تر از شرایط بحرانی خارج شویم.
شادگان با حدود 150 هزار نفر جمعیت در فاصله 70 کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.
طغیان رودخانه کارون و هدایت سیلاب ناشی از آن به سمت تالاب شادگان موجب آبگرفتگی تعدادی از روستاهای این شهرستان در جنوب استان خوزستان شد.
به گفته مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان این استان در حال حاضر از وضعیت اضطرار ناشی از سیل خارج شده ولی همچنان در وضعیت بحرانی به سر می برد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار