تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۸۲۰۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس آموزش و پرورش عشایر استان خبرداد:
واریز 5 میلیون تومان به حساب هر یک از مدارس عشایری آسیب‌دیده خوزستان
رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان با اشاره به آسیب 50 تا 100 درصدی به 79 مدرسه عشایری استان، گفت: به حساب هر یک از مدارس آسیب دیده عشایری پنج میلیون تومان به منظور خرید چادر برای برگزاری کلاس‌ها واریز شده است.
 
حمید قنبری اظهار کرد: سیلاب و بارندگی‌های اخیر در استان باعث تخریب و آسیب رساندن به 79 مدرسه با خسارت‌های 50 تا 100 درصدی شده است. از این 79 مدرسه، 34 مدرسه چادری، 2 مدرسه کانکسی و 43 مدرسه ساختمانی هستند.
 
وی افزود: مدرسه‌های آسیب‌دیده در مناطق مختلف استان مانند لالی، مسجدسلیمان، اندیکا، دزفول، ایذه و الوار گرمسیری واقع شده‌اند. این 79 مدرسه آسیب‌دیده و تخریب‌شده دارای 125 کلاس درس بودند که حدود هزار و 300 دانش‌آموز را در خود جای می‌دادند.
 
رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان تصریح کرد: با ابلاغ اداره‌کل آموزش و پرورش به تازگی مبلغ پنج میلیون تومان به حساب هر یک از مدارس آسیب دیده عشایری به منظور خرید چادر واریز شده است و مدارس در حال خرید چادر برای دانش‌آموزان هستند. البته پیش از این برای ایجاد نشدن وقفه در تحصیل دانش‌آموزان، چادرهایی به صورت عاریه‌ای برای تشکیل کلاس‌ها استفاده می‌شد.
 
قنبری گفت: با توجه به اینکه تعدادی از این مدارس کانکسی یا ساختمانی بوده‌اند، قطعا مبلغ پنج میلیون تومان برای بازسازی مدارس کافی نیست. گزارشی درخصوص آسیب‌های وارد شده به مدارس به اداره‌کل نوسازی مدارس داده شده است و بازسازی مدارس آسیب دیده عشایری نیازمند تامین اعتبار از سوی نوسازی مدارس است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار