تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۸۲۰۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیشترین خسارات سیل در خوزستان به روستاها و مزارع وارد شد
معاون برنامه ريزي و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ترمیم مسیرهای جاده ای اصلی و روستایی خوزستان که در سیلاب اخیر آسیب دیده اند، گفت: اکنون در حال بررسی خسارات وارد شده به بخش های مختلف هستیم. در برخی از بخش ها امکان استحصال خسارت ها وجود دارد اما هنوز برخی از بخش ها در زیر آب هستند و امکان برآورد خسارت ها وجود ندارد.

امیر امینی اظهار کرد: خوشبختانه بحران تا حدودی در استان خوزستان و مناطق سیل زده این استان کاهش پیدا کرده و امکان تصمیم گیری برای مدیریت شرایط فراهم شده است.

وی افزود: ستاد مدیریت بحران استان در شرایط سیلاب هماهنگی بسیار خوبی را میان بخش های مختلف به وجود آورد و انسجام کاری را به شکلی فراهم کرد تا شرایط در خوزستان مدیریت شود.

معاون برنامه ريزي و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: احداث سیل بندها در شهرستان های مختلف خوزستان جز موثرترین اقداماتی بود که در جهت مقابله با سیلاب در خوزستان انجام گرفت. کار مقابله با سیلاب در خوزستان به موقع آغاز و همچنین به موقع مدیریت شد.

امینی عنوان کرد: خوشبختانه اقدامات مدیریتی که در خوزستان شکل گرفت به صورتی بود که حجم خسارت شهری در خوزستان کم باشد و روستاها و اراضی کشاورزی بیشتر دچار خسارت شوند.

وی ادامه داد: اکنون در حال بررسی خسارات وارد شده به بخش های مختلف هستیم. در برخی از بخش ها امکان استحصال خسارت ها وجود دارد اما هنوز برخی از بخش ها در زیر آب هستند و امکان برآورد خسارت ها وجود ندارد.

معاون برنامه ريزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی گفت: رییس جمهور به دستگاه های اجرایی دستور داده است تا برنامه های بازسازی را تدوین کنند. بخش اعظمی از این کارها برای بنیاد مسکن تعریف شده است تا نسبت به بازسازی و یا جایگزینی برخی از روستاها اقدام شود.

امینی بیان کرد: همچنین راه های روستایی که در سیلاب اخیر آسیب دیده اند نیز باید بازسازی شوند و یا راه های جایگزین برای تردد مردم ساخته شود.

وی ادامه داد: مسیرهای جاده ای اصلی و روستایی خوزستان که در سیلاب اخیر آسیب دیده اند باید ترمیم شوند. امیدواریم بتوانیم با تامین منابع و مدیریت اجرایی که اعمال خواهد شد نسبت به ساخت و بازسازی این مسیرها اقدام کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار