تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۸۲۰۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برق 70 روستای سیل زده خوزستان همچنان قطع است
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت:70 روستای خوزستان به دلیل وقوع سیلاب همچنان بی برق هستند درواقع برق این روستاها برای حفظ جان مردم قطع شده تا پس از کاهش میزان آب، مجدداً برقدار شوند.
حسن کریمی  با اشاره به خسارت های زیاد به صنعت برق خوزستان در اثر سیل اخیر اظهار داشت: در صورت وزش باد، بدون شک میزان خسارت و سقوط شبکه ها به صورت تصاعدی افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: بیش از پنج هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط در معرض سیلاب بوده و بسیاری از پایه ها نیز به زیر آب رفته اند.
کریمی گفت: عملیات توانمندسازی در شرکت توزیع برق اهواز، با توجه به وسعت آن، برای اولین بار در کشور انجام می شود و می توان آن را ایده نو و جدیدی دانست.
وی ادامه داد: از مهم ترین اولویت های شرکت توزیع برق اهواز عدم قطع برق مشترکان بود زیرا اگر در این شرایط بحرانی تنها 10 ساعت شبکه برق اهواز دچار مشکل و قطعی می شد فاجعه ای انسانی در این شهر رخ می داد.
کریمی گفت: نیروهای عملیاتی و مدیران شرکت، در جهت پایداری شبکه در شرایطی که تنها سر آنها از آب بیرون بوده تلاش ها و جانفشانی کرده اند.
یش از این نیز مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفته بود: سیل اخیر خوزستان تاکنون سه هزار و 360 میلیارد ریال به تاسیسات و زیرساخت های این شرکت خسارت وارد کرده است.
حسن کریمی مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز از 26 اسفندماه سال گذشته تاکنون با حفظ سمت، سرپرست شرکت توزیع برق خوزستان نیز است.
سیلاب مهیب ناشی از طغیان رودخانه های کرخه ، دز و کارون 400 هزار نفر را در استان خوزستان درگیر کرده است.
حدود 300روستای خوزستان درگیر سیلاب اخیر بودند که از این تعداد 145روستا ، سیلاب وارد آنان شده بود و در مجموع ساکنان 60هزار واحد مسکونی روستایی خوزستان به نوعی با سیلاب دست و پنجه نرم کردند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار