تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۱۸۲۱۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تلخی بازار شکر در روزهای آینده شیرین می‌شود
کمبود شکر در بازار این روزها کام بسیاری از مردم را تلخ کرد و مسؤولان بارندگی و سیل را علت آن می‌دانند و معتقد هستند در روزهای آینده با افزایش برداشت نیشکر مشکل حل می‌شود. در روزهای گذشته اگر برای خرید شکر به فروشگاه‌های محلی و سوپرمارکت‌ها مراجعه کرده باشید احتمالا یک پاسخ مشترک شنیدید که شکر موجود نیست.

ایمانی یکی از مغازه‌داران منطقه یوسفی اهواز می‌گوید: چند وقتی هست که شکر نداریم و شما هم به دنبال خرید شکر نباشید چون پیدا نمی‌کنید.

مغازه‌دار دیگری می‌گوید: فقط برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح شهر شکر دارند و ما هم اطلاعی نداریم که از چه طریق شکر تأمین می‌کنند.

وی بیان می‌کند: انتظار داریم مثل گذشته شکر در اختیار تمام واحدهای صنفی قرار بگیرد که مردم به‌راحتی شکر موردنیاز خود را تأمین کنند.

شکر در فروشگاه‌های خاص توزیع می‌شود

علی‌محمد رحمانی در خصوص مراکز عرضه شکر می‌گوید: مراکز عرضه شکر محدود است و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و برخی واحدهای صنفی اکنون با قیمت مصوب 3 هزار و 500 تومان در حال توزیع شکر هستند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان بیان می‌کند: با توجه به مشکلاتی که برای صنعت نیشکر ایجاد شد و موضوع سیل، کمی با کمبود شکر مواجه هستیم.

از روز شنبه توزیع شکر افزایش پیدا می‌کند

امیرحسین نظری می‌گوید: به دلیل بارندگی در ماه‌های گذشته شرکت نیشکر امکان برداشت محصول را به‌راحتی نداشت و در سیل اخیر نظیر مقداری از محصولات آن‌ها در زیر آب است.

وی می‌افزاید: شرکت نیشکر مانند قبل شکر را در اختیار سازمان صنعت معدن قرار می‌دهد اما در روزهای آینده شاهد افزایش برداشت و تولید انبوه شکر خواهیم بود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان می‌گوید: از روز شنبه عرضه شکر با حجم بیشتر و در پراکندگی گسترده‌تری انجام می‌شود.

برداشت نیشکر آغاز شد

شمیلی می‌گوید: اگرچه به دلیل سیلاب و بارندگی‌های اخیر تا حدودی دچار مشکلات شدیم اما به‌محض فروکش کردن آب شروع به تولید و تصفیه شکر خواهیم کرد.

وی می‌افزاید: در حال حاضر برداشت نیشکر در کشت و صنعت‌ها آغاز شده است و به‌زودی به میزان تولید انبوه خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر بیان می‌کند: هم‌اکنون در بهترین وضعیت دپو محصولات در انبار هستیم و تا برطرف شدن برخی مشکلات از ذخایر انبارها به بازار تزریق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، با آغاز فصل گرما و افزایش فعالیت واحدهای صنفی بستنی‌فروشی در سطح استان و از طرفی با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان میزان مصرف شکر به شکل قابل‌توجهی افزایش می‌یابد که نیازمند توجه بیشتر مسؤولان در زمینه توزیع این محصول است.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار