تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۸۲۱۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس هیات کم‌بینایان و نابینایان خوزستان:
با حل مشکلات مالی و امکانات بیشتر می‌توانیم چند سهمیه پارالمپیک کسب کنیم
رییس هیات ورزش‌های کم‌بینایان و نابینایان خوزستان با بیان این‌که ورزشکاران مستعدی داریم که می‌توانند عملکرد و رکوردهای بهتری از خود در رقابت‌های کشوری و بین‌المللی به جا بگذارند، گفت:‌ با امکانات و توجه بیشتر و همچنین حل مشکلات مالی می‌توانیم چند سهمیه پارالمپیک نیز کسب کنیم.
وحید انصاری در خصوص وضعیت ورزش‌های کم‌بینایان و نابینایان استان اظهارکرد: در شش هفت ماهی که به عنوان رییس هیات انتخاب شده‌ام، یکسری مشکلات از قبیل بدهی‌های گذشته وجود داشت که بخشی از بدهی‌ها پرداخت شد. البته یکسری بدهی‌ معوقه که مربوط به دو سالی که هیات بدون رییس بود نیز وجود دارد که هنوز موفق به پرداخت آن‌ها نشده‌ایم زیرا مبلغ آن‌ها بالا است و از عهده ما خارج است.

وی در ادامه با اشاره موفقیت ورزشکاران این هیات در مسابقات سال گذشته جاکارتا و تداوم این موفقیت با توجه و امکانات یشتر در پارالمپیک، گفت: سیدامید جعفری در رشته جودو، فاطمه برقول در رشته شطرنج، مریم حسام‌آبادی در رشته گلبال و میکاییل دیانی در رشته دو و میدانی در این مسابقات شرکت داشتند که در مجموع خوزستانی‌ها موفق به هشت مدال رنگارنگ شدند که این نشان از پتانسیل خوب ورزش کم‌بینایان و نابینایان خوزستان است و در صورتی که حمایت بیشتری صورت بگیرد، می‌توان به درخشش دوباره این نفرات امیدوار بود.

رییس هیات ورزش‌های کم‌بینایان و نابینایان خوزستان افزود: همچنین پس از مسابقات جاکارتا، تیم‌های گلبال، شطرنج، شنا و جودو در مسابقات کشوری موفق به کسب مدال شدند و عملکرد خوبی از خود به جای گذاشتند. ما علی‌رغم مشکلاتی که داریم، اعزام‌ها را به صورت مرتب انجام می‌دهیم و هر دو بخش آقایان و بانوان مورد توجه ما هستند.

وی خاطرنشان کرد: ورزشکاران ما همگی مستعد و دارای پتانسیل بالا هستند و با توجه بیشتر و حل مشکلات مالی می‌توانند عملکرد و رکوردهای بهتری از خود به جای بگذارند و بر این اساس خوزستان می‌تواند سهم بیشتری را در تیم‌های ملی داشته باشد و در حال حاضر نیز جعفری در رشته جودو موفق به کسب سهمیه پارالمپیک شده است و امیدواریم در رشته‌های شطرنج و گلبال نیز این سهمیه برای استان کسب شود.

انصاری با اشاره به اهمیت استعدادیابی در این هیات، خاطرنشان کرد: ما بحث استعدادیابی را به صورت جدی دنبال می‌کنیم، البته یکسری موارد اداری کار را سخت می‌کند و موانعی بر سر راه وجود دارد اما هیچکدام مانع از انجام کار نمی‌شوند و ما در این زمینه مصمم گام برمی‌داریم. ضمن این‌که خانواده‌ها نیز باید همکاری بیشتری با ما داشته باشند. در حال حاضر وقتی خانواده‌ها به ما مراجعه می‌کنند، علاقه‌مند هستند که فرزندان‌شان در رشته فوتبال نابینایان کار کنند، در صورتی که باید اجازه دهند که فرزندشان در رشته مناسب مشغول به فعالیت شود.

وی بیان کرد: در نظر داریم برای اولین بار مسابقات قهرمانی دو و میدانی کم‌بینایان و نابینایان آقایان و بانوان استان را برگزار کنیم که همین موضوع نیز در شناخت استعدادها و این‌که چگونه بتوانیم در ادامه راه برای موفقیت آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم، تاثیر بسزایی خواهد داشت. تمام تلاش ما این است که از هر فرصت و برنامه‌ای برای شناخت افراد مستعد و برنامه‌ریزی برای آینده آن‌ها استفاده کنیم.

رییس هیات ورزش‌های کم‌بینایان و نابینایان خوزستان گفت: در این زمینه نیز اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان همکاری خوبی با ما داشته است که جا دارد از آقای حیدری مدیرکل و آقایان نصیری و کیانی‌زاده معاونان او قدردانی کنم. امیدوارم حمایت‌های‌شان تداوم داشته باشد تا هیات کم‌بینایان و نابینایان بتواند بیشتر از این در استان و کشور خود را نشان دهد. این هیات شرایط خاصی دارد و طبیعتا نیازمند حمایت‌های بیشتری هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها یک سالن داریم که این سالن با مشکل سرمایشی مواجه است که امیدوارم این مشکل رفع شود. در مجموع یک سالن جوابگوی ما نیست و با مشکل سخت‌افزاری مواجه هستیم زیرا در حال حاضر هشت رشته ورزشی در هیات ما فعال هستند و می‌طلبد از امکانات سخت‌افزاری بیشتری برخوردار باشیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار