تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۸۲۳۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس کمیته داوران فدراسیون بسکتبال: بهترین‌ها را برای قضاوت به آبادان می‌بریم
 
رئیس کمیته داوران بسکتبال گفت: برای جلوگیری از حواشی، بهترین‌های کشور را برای قضاوت در بازی‌های سوم و چهارم فینال لیگ‌برتر به آبادان می‌بریم.

 ورژ آبکاریان درباره گروه داوری دو بازی (سوم و چهارم) مرحله فینال لیگ‌برتر بسکتبال که به میزبانی آبادان برگزار خواهد شد، توضیح داد: دقیقاً همه پتانسیل داوری کشور در این سال‌ها را با خود برای قضاوت در این دو بازی به آبادان می‌بریم تا قضاوت خوبی را شاهد باشیم. مسئولان هر دو تیم از شنیدن اسامی گروه پنج نفره داوری این دو بازی بسیار خوشحال شدند.

او در پاسخ به این سوال که چرا در بازی دوم فینال حواشی داوری زیاد بود؟ اظهار کرد: من خودم داور بوده‌ام و وقتی تمرکز یک داور در بازی از دست برود کنترل بازی را هم از دست می‌دهد. در بسکتبال موضوعی تحت عنوان مکانیک داوری وجود دارد که مشخص کننده پوزیشن افراد برای قضاوت است. وقتی تمرکز از دست برود این مکانیک بهم می‌ریزد که در نهایت شاهد بروز خطاهای داوری و سوت‌های اشتباه خواهیم بود.

رئیس کمیته داوران فدراسیون بسکتبال ادامه داد: زمانی که سوت‌های اشتباه در مناطق اشتباه زده شود شاهد تشدد آرا در زمین می‌شویم که در نهایت حواشی به همراه دارد. البته همه این مسائل به عدم تمرکز برمی‌گردد و به این معنا نیست که ما داوران ضعیفی را برای این بازی انتخاب کرده باشیم. به هر حال مسائل فنی دو تیم نیز روی حواشی تأثیرگذار است. وقتی همه پرتاب‌های سه امتیازی یک تیم گل می‌شود و فردای آن روز قصه جور دیگری رقم می‌خورد، قطعاً چنین حواشی هم پیش می‌آید که درست نیست چون داورها در گل نشدن شوت‌های یک تیم تأثیری ندارند.

او همچنین با بیان اینکه داوران انتخاب شده برای همه مسابقات فینال سطح قابل قبولی دارند، توضیح داد: ضعف داوری در بازی دوم فینال دلیلی جز عدم تمرکز داوران نداشت و آن‌ها سطح خوبی دارند، همانطور که در طول فصل سوت‌های خوبی زده‌اند. متأسفانه در آن بازی تمرکز خود را از دست داده بودند با این حال ما برای بازی‌های آبادان تمهیداتی را اندیشیده‌ایم تا دیگر شاهد این حواشی نباشیم.

آبکاریان در پایان اسامی داوران انتخاب شده برای بازی‌های سوم و چهارم فینال لیگ‌برتر بسکتبال را به شرح زیر اعلام کرد:

داوران:
۱- جعفر محمدپور
۲- رضا جوادی
۳- محمدرضا صالحیان
۴- هادی سالم
۵- جواد مرادی

ناظر فنی:
محمد متین

نماینده‌های فدراسیون:
۱- ورژ آبکاریان
۲- مسعود عماری
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار