تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۸۲۳۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سازوکار نامشخص توزیع، گرانی کالاهای اساسی را در آستانه ماه رمضان رقم زد
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:دستگاه‌های نظارتی باید وارد عمل شده و انبارهای مملو از کالاهای اساسی که احتکار شده است را شناسایی و کالاها را میان مردم و در بازار توزیع کنند.
 

ولی ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توجه مسئولان اجرایی به کنترل قیمت مواد غذایی در آستانه فرارسیدن ماه رمضان، گفت: مشکل فرهنگی آفت اصلی بازار است چراکه همه در ظاهر مسلمان هستند و ادعا می‌کنند باید از حق و حقانیت دفاع کنند اما رفتار برخی ها کاملا متفاوت است و در ایام خاص علیرغم ثابت بودن نرخ ارز قیمت کالاهای اساسی موردنیاز مردم را افزایش می‌دهند.
مواد غذایی

6 برابر شدن قیمت خرما پس از احتکار سوداگران

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: در ماه رمضان حجم تقاضا برای کالاهای اساسی تغییری نمی‌کند اما سوءاستفاده‌گران در تلاشند با ایجاد فضای روانی، سود بیشتری به دست آوردند به طور مثال برخی با انبار کردن خرما، پیش از فرا رسیدن ماه رمضان خرما کیلویی ۶۰۰۰ تومانی را ۳۷ هزار تومان به فروش می‌رسانند.

وی اظهار کرد: نمی‌توان به درستی بر بازار و همه فروشندگان نظارت کرد چراکه از یک سو تعداد فروشندگان بسیار است و از سوی دیگر برخی فروشندگان از سود حاصل از گران‌فروشی خود به برخی از ماموران دستگاه‌های نظارتی وجه مناسبی پرداخت می‌کنند تا با آنها برخوردی صورت نگیرد.

نمی‌توان به درستی بر بازار و همه فروشندگان نظارت کرد چراکه از یک سو تعداد فروشندگان بسیار است و از سوی دیگر برخی فروشندگان از سود حاصل از گران‌فروشی خود به برخی از ماموران دستگاه‌های نظارتی وجه مناسبی پرداخت می‌کنند تا با آنها برخوردی صورت نگیرد

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: شرایط روانی که به دلیل ماه رمضان بر بازار حاکم می‌شود فضا را برای سواستفاده سوداگران فراهم می‌کند.

ضرورت توزیع کالاهای احتکاری

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دستگاه‌های نظارتی باید وارد عمل شده و انبارهای مملو از کالاهای اساسی که احتکار شده است را شناسایی و کالاها را میان مردم و در بازار توزیع کنند همانند آنچه برای رب گوجه فرنگی اتفاق افتاد.

ملکی با بیان اینکه مکانیزم توزیع در ایران مشکل دارد، تصریح کرد: در حال حاضر مغازه‌های موجود در یک خیابان قیمت‌های مختلفی برای یک کالا ارائه می‌دهند برای ساماندهی بازار و کاهش قیمت‌ها باید بخش نظارتی وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت و سازمان تعزیرات به موضوع ورود کرده و با نظارت و برخورد شدید با متخلفان مشکلات مردم را کاهش دهند.

ضرورت برخورد شدید با سوداگران بازار

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است باید برخورد شدیدی با متخلفان صورت گیرد تا درس عبرتی برای دیگران شود و بازار از نابسامانی خارج شود. نظارت بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.
:
:
:
آخرین اخبار