تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۸۲۴۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روند تخلیه سیلاب از حاشیه جاده آبادان - ماهشهر ادامه دارد
  شهردار آبادان با بیان اینکه آبادان از خطر سیلاب خارج شده و سیلاب دیگر این شهر را تهدید نمی کند گفت:روند تخلیه سیلاب از حاشیه جاده آبادان - ماهشهر به تدریج ادامه دارد.
 
حسین حمیدپور اظهار داشت: با برنامه ریزی اصولی صورت گرفته و بسیج امکانات از سوی همه دستگاه ها کمترین آسیب ناشی از سیلاب به آبادان وارد شد و این شهرستان در مقایسه با سایر شهرها کمترین آسیب را دید.
وی افزود: حجم روان آب حاشیه محور آبادان - ماهشهر افزایش نیافته و به نظر می ‌رسد تا یک هفته دیگر این روان آب کاملا از حاشیه این جاده ترانزیتی تخلیه شود.
حمیدپور تصریح کرد: برخی از نقاط شهر از جمله صنگور، سلیچ شرقی و غربی، مسکن مهر و روستاهای حاشیه رودخانه بهمنشیر در معرض خطر سیلاب بودند ولی با کار شبانه روزی مانع از ورود روان آبها به این مناطق شدیم.
وی افزود: بیش از 2 میلیارد مترمکعب سیلاب وارد حوزه آبگیر آبادان شده است ولی تلاش مجموعه شهرداری از چهارم فروردین ماه تاکنون و همراهی، همت جمعی تمامی دستگاه ‌های اجرایی و نیروهای جهادی، مردمی در مقابله با سیلاب موفق بودیم و در این هفته نیز روند تخلیه سیلاب و هدایت آن به سمت خلیج فارس ادامه دارد.
شهردار آبادان گفت: تمامی مسئولان، مدیران و کارکنان بخش ‌های مختلف شهری با یک هدف مشترک که عدم ورود سیلاب به شهر آبادان بود وارد عمل شدند وثابت کردنداگر مدیران با یک هدف مشترک در زمینه های مختلف ورود کنند شهر آبادان از وضعیت کنونی خارج خواهد شد.
طغیان رودخانه های کرخه ، دز و کارون تاکنون سبب آبگرفتگی مناطق حاشیه ای این رودخانه ها و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین های کشاورزی در خوزستان شد.
سیلاب همچنین علاوه بر تهدید جاده آبادان - ماهشهر موجب بسته شدن جاده های شادگان -دارخوین و نیز جاده سراسری اهواز - آبادان شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار