تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۱۸۲۴۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازگشت سیل زدگان شادگان به روستاها آغاز شد
  فرماندار شادگان گفت: با فروکش کردن سیلاب در منطقه و عادی شدن شرایط در این شهرستان، بازگشت سیل زدگان به روستاها آغاز شده است.
سعید حاجیان اظهار داشت: با مدیریت ستاد بحران در جریان سیلاب اخیر اکنون سیل در شادگان تا 70 درصد فروکش کرده است.
وی با تاکید بر ضرورت مرمت جاده منتهی به روستای ابوشلوگ شادگان افزود: سیلاب جاده منتهی به این روستا را تخریب کرد لذا این مسیر نیاز به مرمت دارد اما اهالی روستای ابوشلوگ می توانند به منازل خود بازگردند.
فرماندار شادگان گفت:به روستاییان ساکن در اردوگاه ها اعلام شده می توانند به محل زندگی خود بازگردند زیرا با فروکش کردن سیلاب شرایط در این روستاها به روال عادی برگشته است.
حاجیان تصریح کرد: با تدابیر اندیشیده شده تا اواسط هفته جاری تمام روستاییان سیل زده به محل زندگی خود باز خواهند گشت.
وی اظهار داشت: با توجه به فروکش کردن سیلاب در اطراف شهرستان شادگان، در آخر هفته دریچه های خروجی به سمت خورها بسته خواهد شد تا آب در تالاب بین المللی شادگان مدیریت شود.
فرماندار شادگان گفت: روستاهای صراخیه، رگبه و ابوشلوگ به صورت صد درصدی دچار خسارت ناشی از سیلاب قرار گرفتند که این مهم به ستاد بحران و استانداری خوزستان اعلام شد.
وی شرایط در شهر دارخوین را نیز عادی عنوان کرد و گفت: ستاد بحران شادگان و شهرداری دارخوین در این مدت با ایجاد سیل بندهای استاندارد مانع از ورود سیلاب به این شهر شدند و خسارتی به این شهر وارد نشد.
حاجیان تصریح کرد: شهرداری های آبادان، رامشیر و شادگان با یاری رسانی به شهرداری دارخوین کمک شایانی به کنترل سیلاب داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد.
وی افزود: جاده مواصلاتی شادگان به دارخوین نیز باز است و تردد در این محور روان می باشد.
شادگان با حدود 150 هزار نفر جمعیت در فاصله 70 کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.
طغیان رودخانه کارون و هدایت سیلاب ناشی از آن به سمت تالاب شادگان موجب آبگرفتگی تعدادی از روستاهای این شهرستان در جنوب استان خوزستان شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار