تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۱۸۲۴۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خطر آتش سوزی جنگل های باغملک را تهدید می کند
  فرماندار شهرستان باغملک گفت: بارش های بهاری خوزستان موجب رشد گیاهان در مناطق جنگلی باغملک شده است که این مسئله تهدید ایجاد حریق را در فصل تابستان ایجاد می کند.
 
محمد نجاتی پور شنبه در نشست شورای اداری شهرستان باغملک اظهار داشت: با گرم شدن تدریجی هوا و نزدیک شدن به فصول گرم، مراتع انبوهی که در اثر بارش های بهاری در مناطق مختلف باغملک ایجاد شده اند کم کم خشک می شوند و به صورت مناطق مستعد آتش سوزی در خواهند آمد.
وی افزود: اکنون باید به دنبال فرهنگ سازی و افزایش آگاهی مردم و گردشگران باشیم تا با علم به شرایط حساس طبیعی از ایجاد آتش در جنگل ها و مراتع خودداری کنند چرا که در صورت بروز آتش و باتوجه به حجم بسیار زیاد علوفه و گیاهان، کل منطقه در معرض تهدید قرار می گیرد.
رییس شورای تامین شهرستان باغملک در پایان یادآور شد: صیانت از جنگل ها و منابع طبیعی وظیفه همه دستگاه ها و آحاد مردم است که از هر طریق نسبت به آگاه سازی مردم به ویژه گردشگران بکوشند.
سال گذشته با وجود بارش های کم نزولات آسمانی و پوشش کم گیاهی، چند منطقه شهرستان باغملک از جمله جنگ های مالآقا دچار حریق شده بود که با تلاش دستگاه های اجرایی و سمن ها و نیروهای مردمی خاموش شد.

***قاچاق گندم، تجارت جدید سوداگران
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باغملک گفت: قاچاق گندم چالش جدید برداشت محصول کشت پاییزه در باغملک است.
جلال غریبوند نوترکی در شورای اداری شهرستان باغملک اظهار داشت: تلاش های کشاورزان و مسئولان در عرضه نهادهای کشاورزی اعم از بذر و کود مناسب محصولات کشت پاییزه و بارندگی های مناسب، منجر به ثمر دهی مطلوب و ایجاد رونق اقتصادی در بخش کشاورزی شد.
وی تصریح کرد: سطح مصوب اولیه کشت کلزای شهرستان باغملک یکهزار و 300 هکتار بود که با پیگیری های به عمل آمده این میزان به یکهزار و 740 هکتار رسید و 120 درصد رشد را در این بخش شاهد هستیم.
غریب وند با اشاره به نزدیکی زمان برداشت محصول گندم و کلزای منطقه توضیح داد: اختلاف قیمت برخی محصولات کشاورزی دربازار کشورهای همسایه موجب شده است که بیم قاچاق محصول گندم و کلزای منطقه را داشته باشیم و از این جهت، نیاز به نظارت دستگاه های امنیتی و انتظامی هستیم تا ذخایر استراتژیک کشور محفوظ بماند.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان باغملک ضمن اشاره به راه های تبدیل محصولات کشاورزی بیان کرد: ممکن است محصول گندم به صورت غیر قانونی به کارخانه های تبدیلی فروخته شود و در نهایت در کیسه های آرد قاچاق شود که برای این مسئله هم تدابیر لازم دیده شده است.
غریبوند در پایان ابراز امیدواری کرد تا مسئله قاچاق محصولات کشاوری کشت پاییزه به صورت ویژه در شورای تامین شهرستان باغملک بررسی شود.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
0
0
در استرالیا و همچنین ویرجینیا و المان با رها سازی بزغاله و همچنین زنده گیری روباه ها و شغالها محیط از خطر اتش سوزی بافت خشک شده علفزار بخاطر ساعقه و عدم احتیاط گردشگرها در خاموش کردن اتش شان مصون شد و پس از چندی با همین بزغاله های اکنون بالغ شده مجوز برای شکار این دام اهلی شده صادر و درامدی هم عاید شکاربانی و اداره محیط زیست شد
عبود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
0
0
ولک اینی که نشستی نوشتی چه ربطی داره

اصلا" به ای خبر ؟!!
:
:
:
آخرین اخبار