تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۸۲۵۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اوج حساسیت در روزهای پایانی لیگ؛ استقلال خوزستان نخستین سقوط کننده لیگ برتر
آبی‌پوشان در هفته بیست و هفتم با شکست پرگل مقابل همنام تهرانی خود سقوط خود را مسجل کردند.
 با سپری شدن هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور به اتمام لیگ نزدیکتر می‌شویم و تیم‌های حاضر در لیگ به استقبال هفته بسیت و نهم می‌روند این در حالی است که رقابت در بالای جدول و در قعر جدول جذاب و دیدنی است.

البته بعضی تیم‌ها مانند نساجی، فولاد، پارس جم، ذوب آهن، پیکان، و سایپا دغدغه‌ای برای سقوط ندارند و شانسی برای کسب سهمیه هم ندارند ولی رقابت برای بقا در لیگ برترمیان دو تیم سپیدرود رشت و نفت مسجدسلیمان وجود دارد. اما تنها تیمی که قبل از دو بازی به اتمام لیگ وضعیت خود را مشخص کرده است تیم استقلال خوزستان است آبی‌پوشان در هفته بیست و هفتم با شکست پرگل مقابل همنام تهرانی خود سقوط خود را مسجل کردند.

این تیم در هفته بیست وهشتم روز شنبه بیست و یکم اردیبهشت در ورزشگاه غدیر ساعت 21 به مصاف تیم سایپا تهران می‌رود. استقلالی‌ها بنا به گفته سرمربی خود دوست دارند لیگ را با نتایج خوب تمام کنند سید محمد علوی هفته پیش در مورد وضعیت آبی‌پوشان اظهار داشت که می‌توان این تیم را سال آینده به لیگ برتر برساند و تا لحظه آخر لیگ با تمام قدرت به مصاف حریفان می‌روند.

اما در آن سوی میدان تیم سایپا که با هدایت علی دایی مسیرلیگ را تا پایان ادامه می‌داد بعد از مصاحبه تند علی دایی علیه مسئولان باشگاه سایپا مسئولان این باشگاه علی دایی را بر کنار کردند و ابراهیم صادقی را تا پایان لیگ به عنوان سرمربی انتصاب کردند سایپایی‌ها که هدف رسیدن به سهمیه و حتی قهرمانی را می‌جستند با نتایج اخیر خود از رسیدن به این مهم بازماندند و اکنون برای تثبیت جایگاه خودبه دنبال رتبه بهتر از جایگاه کنونی هستند.

تیم استقلال خوزستان هفته گذشته با حضور در تهران نتیجه 4 بر 2 مقابل استقلال تهران با شکست روبه‌رو شد و تیم سایپا برابر پدیده شهرخودرو در تهران بانتیجه یک برصفر شکست دیگری رامتحمل شدند تیم استقلال خوزستان تاکنون از 28 بازی این چنین آماری راثبت کردند. آنان 3 باربه پیروزی دست یافتند 9 باربه تساوی رضایت دادند و 16 بارمتحمل شکست شده‌اند آبی‌پوشان همچنین با 18 گل زده و 43 گل خورده باتفاضل گل منفی 25 با 12 امتیاز در قعر جدول قرادارند آنان تاکنون بدترین نتایج را در لیگ برتر تجربه کرده اند.

تیم سایپا تهران هم تاکنون 28 باربه میدان رفته‌اند که صاحب 8 برد 11 تساوی و 9 باخت هستند نارنجی پوشان هم تاکنون 26 بارموفق به گلزنی شده‌اند و 29  بار از حریفان گل دریافت نموده اند و با تفاضل گل منفی 3 با 35 امتیاز در رده هشتم جدول رده‌بندی قرار دارند.

دیدار رفت این دوتیم روز جمعه 19 آذر سال گذشته برگزار شد که نتیجه این دیدار با نتیجه تساوی یک بریک به پایان رسید. در تیم استقلال خوزستان وحید خشتان با 6 گل زده بهترین گلزن آبی‌پوشان است و در تیم سایپا رضا اسدی با 5 گل بهترین مهاجم این تیم  است.

تیم سایپا تهران هفته گذشته بدون سرمربی به‌نام خود علی دایی در یک بازی خانگی شکست خورد تا برکناری دایی به‌نوعی در تیم احساس شود البته آنان دیگر نه شانس سهمیه آسیایی را دارند و نه دغدغه سقوط آن‌ها را تهدید می‌کنند و بدون هیچ دردسری به مصاف یاران علوی می‌روند ولی شاگردان محمد علوی جوان می‌خواهند لیگ را با نتایج دلخواه به پایان برسانند چیزی که محمد علوی در یکی از کنفرانس‌های خبری این مهم را تاکید کردند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار