تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۸۲۶۴۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۹۰۰ کیلومتر فاضلاب اهواز نیازمند لایروبی است
قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز با بیان این‌که ۹۰۰ کیلومتر آب و فاضلاب اهواز باید لایروبی شود گفت: ۹ مورد از اسکله‌های آبی اهواز نیز دچار مشکل شده‌اند.
 دومین جلسه شورای ترافیک استان خوزستان شامگاه چهارشنبه با حضور استاندار خوزستان و دیگر مسئولان استانی در سالن جلسات حوزه استانداری خوزستان برگزار شد.

در این جلسه احمد باقری قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز اظهار داشت: فاضلاب اهواز از 24 نقطه وارد رودخانه می‌شود که براثر سیل به 65 کیلومتر از خطوط اصلی آسیب وارد شد.

وی با اشاره به این‌که در بازسازی نقاط آسیب‌دیده براثر سیل نوع لوله‌های به‌کار رفته متفاوت هستند، بیان کرد: نقاط آسیب‌دیده حداکثر تا 20 روز دیگر به اتمام می‌رسند اما خیابان دانیال مقداری زمان‌بر است ولی تمام تلاش خود را برای تکمیل سریع‌ آن انجام می‌دهیم.

قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز عنوان کرد: از مشکلات مناطق اهواز این است که همزمان با افزایش سطح رودخانه کارون بیرون‌زدگی فاضلاب ایجاد می‌شود در صورتی که در شرایط عادی فاضلاب با 50 درصد دبی وارد کارون می‌شود.

وی با بیان این‌که 900 کیلومتر آب و فاضلاب اهواز باید لایروبی شود، خاطرنشان کرد: 9 مورد از اسکله‌های آبی اهواز نیز دچار مشکل شده‌اند.

باقری بیان کرد: 70 تا 80 درصد از 3 هزار کیلومتر شبکه فاضلاب در اهواز فرسوده است.

ضرورت مستندسازی از تجارب سیلاب خوزستان

همچنین فاضل عبیات معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان اظهار داشت: تجربه سیلاب در زمینه ترافیک بسیار با اهمیت است و بحث مستندسازی آن می‌تواند مبنای تعیین راهبرد برای دستگاه‌های مسئول باشد.

وی با تأکید بر برطرف کردن مشکلات روشنایی معابر سطح استان خوزستان به ویژه اهواز به وسیله دستگاه‌های مرتبط، بیان کرد: در زمینه آبفا نیز باید ضمن حضور در کمیته برآورد خسارت، آسفالت کل محدود و نه محدوده حفاری در نظر بگیرند.

کارت پارک‌ها ظرف یک ماه آینده اجرایی شود

در بخش پایانی این نشست غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان اظهار داشت: کارت پارک‌ها ظرف یک ماه اجرایی و در مراکز سطح اهواز و در ادامه دیگر مناطق گسترش داده شود.

وی با تأکید بر استمرار اقدامات شهرداری‌ها و دستگاه‌های مسئول در زمینه سیلاب بیان کرد: جاده‌های ساحلی نیز مسأله خاصی ندارند و ظرف یک تا دو روز آینده کاملا بازگشایی می‌شوند.

استاندار خوزستان گفت: خط 200 شهید بندر و تقاط هم سطح نیز هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسند. مشکل در زمینه ساحلی شرقی با شرکت نفت وجود دارد که در گذشته توافق آن انجام شده اما براثر سیل از این توافق عقب‌نشینی کرده‌اند.

شریعتی خاطرنشان کرد: مشکل خاصی در زمینه راه‌آهن براثر سیل وجود دارد و خط دوم نیز ایجاد شود تا حمل و نقل ریلی بهتر بتواند پیش برود.

مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
0
1
همه میدونن مساله فاضلاب تو ای خراب شده هست اما کار اساسی

برای رفع ایرادش نمیکنن

ای چ وضعشه
مریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
0
1
باید پروژه تعریف کنن و تیکه تیکه بازسازی و درستش کنن

همینه راه حلش
و لاغیر
باید زور بزنن پول بگیرن براش از بودجه نفت و استان و کشور
وگرنه بازم خرابی میمونه که میمونه و درست نمیشه
مینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
0
0
کل نقشه و اجرای فاضلاب شهری اهواز باید بازساز یو مرمت و درست بشه
همه جاهاش خرابه
رضا
|
-
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
0
0
هر کاری برای فاضلاب نیازه انجام بدید
:
:
:
آخرین اخبار