تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۱۸۲۶۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جزئیات دلیل انتقال تجهیزات نظامی به آبادان

 فرمانده قرارگاه مقدم جنوب (کربلا) گفت: مستندی با موضوع تلفیقی دفاع مقدس و سیلاب اخیر در حال ساخت است که حضور تانک‌ها و تجهیزات نظامی در آبادان برای تکمیل این پروژه لازم بوده است.

سردار سرتیپ احمد خادم سیدالشهدا اظهار کرد: مستندی درباره آزاد سازی خرمشهر و ارتباط دفاع مقدس و سیلاب در حال ساخت است که در ساخت آن نیاز به تجهیزات نظامی بود.

فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب به موضوع این مستند دفاع مقدسی نیز اشاره کرد و توضیح داد: این مستند داستان زنی را روایت می‌کند که در جریان سیلاب خوزستان کمک رسانی می کرده و در جریان سیل در اثر اتفاقی با جوانی روبه رو می‌شود و به ارتباط میان کودکی این جوان که حالا در احداث سیل بند کمک می‌کند با دوران دفاع مقدس، پی می‌برد.

وی افزود: این مستند در سوم خرداد و به مناسبت آزاد سازی خرمشهر از شبکه اول سیما نمایش داده می‌شود.

سردار خادم سیدالشهدا از تعریف برنامه دیگر فرهنگی به مناسبت سوم خرداد خبر داد و افزود: تلاش شده است عمده برنامه‌ها با موضوع ارتباط سیلاب و دفاع مقدس باشد و نقشی در کاهش سختی مردم متأثر از سیلاب کمک کند.

فرمانده قرارگاه مقدم جنوب (کربلا) در ادامه به مشارکت یادگاران دفاع مقدس در مقابله با سیلاب اخیر نیز اشاره کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس برنامه‌ای تحت عنوان جنگ آب وجود داشت که در کانال سلمان و کانال شهید چمران آب به سمت منطقه مرزی عبور داده شد و در جریان سیلاب نیز با شناخت قبلی از همین سیل بندها و کانال‌های دفاع مقدس استفاده مطلوب شد.

سردار خادم سید الشهدا به برشماری اقدامات انجام شده در کانال الغدیر، جاده امام علی و مسیرهای مواصلاتی ماهشهر - آبادان برای محافظت از محدوده شهری پرداخت و بیان کرد: با اقدامات انجام شده، هدایت آب به سمت دریا با موفقیت انجام شد و خطر سیلاب از شهرهای آبادان و خرمشهر دفع شد؛ هماهنگی‌های اخیر نیز برای اطمینان و تکمیل کارهاست.

در سفر اخیر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به خرمشهر بنا به درخواست مسئولان محلی برای لایروبی انهار این شهر به ویژه نهرهای کوی محرزی خرمشهر، این مسئولیت از سوی محسن رضایی به قرارگاه کربلا مقدم جنوب کشور محول شد که سردار خادم سیدالشهدا از آمادگی قرار گاه کربلا برای اجرایی شدن این پروژه خبر داد.

وی در رابطه با این موضوع اظهار کرد: لایروبی نهرهای محرزی در برنامه کار قرارگاه کربلا قرار دارد و بیل مکانیکی‌های لازم تأمین شده است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار