تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۱۸۲۶۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اولتیماتوم مدیر تعاون روستایی خوزستان:
خرید حتی یک گرم گندم به صورت توافقی ممنوع
 

مدیر تعاون روستایی خوزستان از ممنوعیت خرید حتی یک گرم گندم توافقی درون شبکه تعاون روستایی استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی خوزستان جمشید بنی فری گفت: متاسفانه گزارشاتی در خصوص خرید گندم و کلزا تولیدی کشاورزان توسط دلالان و واسطه ها و خروج آن از استان و کشور طی ماه های آینده باعث نگرانی های فراوانی شده است که تعاون روستایی خوزستان با جدیت و تلاش تمامی همکاران مانع چنین اتفاق نامبارکی خواهد شد.

وی ادامه داد: طی نامه های ارسالی متعدد از سوی مدیریت تعاون روستایی و همچنین مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی استان به سایر روسای شهرستانها و همچنین مدیرعاملان اتحادیه ها، خرید گندم به صورت توافقی را خارج از عرف و اصول می دانیم و چنین اقدامی ممنوع است.

مدیر تعاون روستایی خوزستان اظهار داشت: قطعا اگر گزارشی مبنی بر خرید توافقی گندم توسط عاملین ما در مراکز خرید رویت شود با خاطیان برخورد خواهیم کرد و انتظار می رود تمام محصول گندم و کلزای تحویلی از کشاورزان در مراکز خرید در سامانه های مربوط به شرکت غله وخدمات بازرگانی ثبت گردد.

بنی فری گفت: تعاون روستایی خوزستان از ابتدای فصل خرید گندم تا ۱۰ اردیبهشت بیش از ۴۱۸ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری کرده است و این پروسه تا برداشت آخرین خوشه گندم در مزارع ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه تعاون روستایی خوزستان یکی از اصلی ترین متولیان خرید گندم و کلزا کشاورزان در راستای تامین مواد غذایی مردم و همچنین تامین گندم مورد نیاز ۱۲ میلیون نفر می باشد گفت: حمایت و پشتیبانی استاندار و همچنین ریاست سازمان جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی در راستای حمل به موقع گندم از مراکز خرید که با ظرفیت رو به اتمام مواجه هستند می تواند مانع از روی آوردن کشاورزان به سمت دلالان شود.

مدیر تعاون روستایی خوزستان در پایان گفت: انتظار می رود شرکت غله و خدمات بازرگانی که عهده دار حمل گندم از مراکز خرید است بتواند تمهیدات و بستر لازم را برای حمل گندم از مراکز خرید تدارک ببیند، زیرا عدم تخلیه بار گندم و کلزا کشاورزان در مراکز خرید ما را با پدیده ای به نام فروش به دلالان و واسطه ها روبه رو می سازد.

:
:
:
آخرین اخبار