تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۸۲۶۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
3 روستای دشت آزادگان هنوز زیر آب‌اند
 
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دشت آزادگان از ادامه تلاش برای تخلیه آب از سه روستای زیر آب رفته در سوسنگرد و بستان خبر داد.

زاهد فردوس‌پناه با اشاره به وضعیت روستاهای سیل‌زده دشت آزادگان اظهار کرد: از ابتدای وقوع سیل 10 روستای دشت آزادگان زیر آب رفتند که هشت روستا از این تعداد در سوسنگرد و دو روستا در بستان بودند.

وی افزود: در حال حاضر آب از هفت روستا تخلیه شده است اما سه روستای شخیطر، ابورفوش و مچریه هنوز زیر آب هستند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دشت آزادگان گفت: پیش‌بینی می‌شود تا سه چهار روز آینده سیل‌بندهای روستاهای شخیطر و ابورفوش ترمیم و آب از روستاها تخلیه شود. در روستای مچریه نیز باید حدود پنج سیل‌بند شکسته‌شده ترمیم شوند که با توجه به تعداد این سیل‌بندها، احتمالا روند تخلیه آب از این روستا زمان‌بر است.

فردوس‌پناه بیان کرد: اهالی روستاهایی که از خطر آبگرفتگی رهایی یافته‌اند، در حال برگشت به منازل خود هستند اما اهالی روستاهای زیر آب در کمپ‌ها و برخی از اهالی نیز در تپه‌های الله اکبر زندگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: وضعیت 14 سیل‌بند شکسته‌شده در زمان سیلاب، احصاء شده است. ترمیم شدن این سیل‌بندها موجب فراهم شدن شرایط برای کشت تابستانه خواهد شد و در این جهت برنامه‌های استانی در نظر گرفته شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار