تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۸۲۶۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گندم و کلزای کشاورزان دزفول توسط 6 مرکز خرید تضمینی می شود
  رئیس تعاون روستایی شهرستان دزفول گفت: 6 مرکز دارای انبار مسقف متعلق به تعاون روستایی محصول گندم و کلزای کشاورزان دزفول را خرید تضمینی می کنند.
 
محمد مهرپرور  با اشاره به آغاز خرید تضمینی گندم از اواسط اردیبهشت ماه در دزفول افزود: انبارهای مسقف تعاون روستایی دزفول 30 هزار تن و فضای انبارهای محوطه ای (روباز) تعاون روستایی دزفول نیز حدود 50 هزار تن ظرفیت دارند.
وی با بیان اینکه نرخ دولتی گندم معمولی 17 هزار ریال و نرخ دولتی گندم دروم(ماکارونی) 17 هزار و 700 ریال است، گفت: محصول تولیدی از کشاورزان خریداری و مبلغ آن پس از 48 ساعت توسط بانک کشاورزی به حساب کشاورزان واریز می شود.
رئیس تعاون روستایی شهرستان دزفول با بیان اینکه تمام مطالبات کشاورزان بابت فروش کلزا تاکنون پرداخت شده است، افزود: خرید تضمینی محصول کلزا با قیمت 34 هزار و 398 ریال آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
به گزارش ایرنا محصول کلزا در سطح 2 هزار و 800 هکتار از مزارع کشاورزی دزفول کشت شده بود که 2 هزار و 400 هکتار از این مزارع به کشت کلزای آبی و 400 هکتار به کلزای دیم اختصاص یافته بود.
سیلاب و طغیان رودخانه دز به 550 هکتار از سطح زیرکشت کلزای شهرستان دزفول به میزان 100 درصد خسارت زد. دزفول به عنوان نخستین تولید کننده کلزای بذری، بیش از 90 درصد بذر کلزای موردنیاز کشور را تولید می کند.
برداشت محصول گندم از 37 هزار هکتار از مزارع آبی و دیم شهرستان دزفول آغاز شده و تا نیمه خردادماه ادامه دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار