تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۱۸۲۶۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانداران خوزستان نسبت به «بازآفرینی شهری» متعهد باشند
 استاندار خوزستان گفت: فرمانداران این استان نسبت به برگزاری ماهانه ستاد بازآفرینی شهری در سطح شهرستان‌ها متعهد باشند و جدیت به خرج دهند.

غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز در نشست ستاد بازآفرینی شهری استان خوزستان اظهار کرد: در گذشته فرمانداران و مدیران اطلاع چندانی در زمینه بازآفرینی شهری نداشتند و اداره کل راه و شهرسازی هم در این خصوص منفعلانه عمل کرده بود با این وجود هم اکنون با رفت و آمدها و حساسیت‌های صورت گرفته مسئولان در این زمینه آگاهی لازم را کسب کرده‌اند.

شریعتی عنوان کرد: اینکه مشاهده می‌شود در برخی نقاط وضعیت بازآفرینی شهری سامان بهتری یافته است به این دلیل است که مسئولان این مناطق ظرفیت‌های دولت و قوانین بودجه سالانه را عملی کرده‌اند و این فرصت‌ها را از حالت بالقوه به صورت بالفعل درآورده‌اند و ما هم باید از این ظرفیت‌ها بهره ببریم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: اینکه سهمیه قیر رایگان داشته باشیم و به دلیل بروکراسی‌های موجود نسبت به آن بی توجهی کنیم و در نتیجه این سهمیه را از دست دهیم و آن وقت وضعیت آسفالت‌های شهرها نامطلوب باشد و موجب گلایه مند مردم را فراهم آورد به این دلیل است که که بعضاً قانون را به خوبی نمی‌دانیم و از این ظرفیت‌ها استفاده نمی‌کنیم که چنین وضعیتی رخ می‌دهد و این امر قابل قبول نیست.

شریعتی ادامه داد: سال گذشته به مسئولان در این خصوص اولتیماتوم دادیم که سهمیه قیر رایگان را جذب کنند و خوشبختانه عمده سهمیه پنج هزار و ۵۰۰ تنی استان جذب شده است و مقدار باقیمانده نیز طی روزهای آینده به صورت کامل تحویل خواهد شد.

وی تاکید کرد: اداره کل امور شهری، اداره کل راه و شهرسازی، فرمانداران و شهرداران نسبت به حسن استفاده و توزیع مناسب و عادلانه این قیر نظارت جدی داشته باشند که موجب رضایتمندی مردم شود.

شریعتی بیان کرد: مسئولان در سال ۹۸ از هم اکنون این موضوع را فعالانه دنبال کنند و جذب سهمیه قیر سال آینده نیز جز اولویت‌های آنها باشد؛ چون جز مطالبات مهم مردم آسفالت باکیفیت خیابان‌ها و معابر است.

استاندار خوزستان گفت: فرمانداران نسبت به برگزاری ماهانه ستاد بازآفرینی شهری در سطح شهرستان‌ها متعهد باشند و جدیت به خرج دهند چرا که با تشکیل این جلسات، مشکلات پروژه‌ها نیز به تدریج حل می‌شوند و اداره کل راه و شهرسازی هر چند ماه یک بار در این رابطه گزارش تهیه کند.

شریعتی اظهار کرد: در خصوص بخشنامه جدید تسهیلات بانکی نیز اطلاع رسانی لازم صورت گیرد و مفاد آن برای عموم تشریح شود تا شاهد یک جهش و کار جدی در زمینه رفع بافت‌های فرسوده شهری در سطح استان باشیم البته دغدغه میراث فرهنگی نیز در این خصوص دیده شود.

استاندار خوزستان در پایان گفت: امیدواریم موضوع منطقه منبع آب اهواز نیز به زودی حل و فصل شود و خطر بالقوه‌ای که در این منطقه وجود دارد، اصلاح و مدیریت شود.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار