تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۱۸۲۷۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خدمات گروه‌های جهادی آرامشی بر آلام سیل‌زدگان خوزستان؛
حضورمان لبیک به فرمان مقام معظم رهبری است
مدیر گروه جهادی شهید احمدی روشن با بیان این‌که خدمات گروه‌های مختلفی آرامشی بر آلام سیل‌زدگان استان خوزستان است گفت: دلیل حضورمان در این مناطق و کمک‌رسانی به مردم لبیک به فرمان مقام معظم رهبری است.
 بسیاری از گروه‌های جهادی همزمان با وقوع سیل در استان‌ها کشور عزم خود را جزم کرده و پای به رکاب کمک‌رسانی به سیل‌زدگان پرداختند.

برخی از درس، زندگی و کار خود زدند، برخی دیگر کار اخروی را جایگزین کارهای دنیوی کردند و باتوجه به حرفه خود به خدمات‌رسانی پرداختند. گویا همه خود را سیل‌زده و امدادرسانی و  خدمت به برادر و خواهر را از گوشت و پوست خود می‌دانستند.

تعداد بسیاری از جوانان انقلاب اسلامی در قالب گروه‌های جهادی در لبیک به بیانات رهبرمعظم انقلاب در مناطق سیل‌زده کشور حضور یافتند و هریک باتوجه به توانایی و تخصص از احداث سیل‌بند تا مشاوره اجتماعی و معاینه پزشکی از انجام هیچ کاری دریغ نکردند.

اما این جوانان از کوتاهی برخی مسئولان در امر کمک‌رسانی گله دارند که در همین راستا با زهرا اسدی مدیر گروه جهادی شهید احمدی روشن به گفت‌وگو پرداختیم تا انعکاسی برای دغدغه‌های از سر دلسوزی آنها باشد.

وی با ابراز تأسف از عدم همکاری مسئولان دستگاه‌های دولتی با مردم سیل‌زده، گفت: مردم با وجود آن که زندگی خود را از دست داده‌اند اما با توجه به شرافت خود شهر سوسنگرد را از سیل نجات دادند.

مدیر گروه جهادی شهید احمدی روشن ادامه داد: ای کاش حداقل یک مسئول در میان مردم سیل‌زده این روستاها حضور پیدا می‌کرد تا از آلام کاسته و التیامی بر رنج و سختی آنها باشد. برخی از مسئولان نه تنها در این حرکت گام برنمی‌دارند بلکه بر درد مردم اضافه می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که مردم از حضور نیروهای جهادی و افراد کمک‌رسان به آنها آرامش پیدا می‌کنند، بیان کرد: حضور نیروهایی از تمامی اقوام کشور باعث شده تا مردم سیل‌زده احساس کنند که تمام ایران اسلامی در کنار آنها هستند و در روحیه سیل‌زدگان بسیار تأثیرگذار بوده است.

اسدی گفت: خادم مسجد روستای شاکریه پیش از نجات دادن خانه شخصی خود از سیل و آب، وسایل مسجد را جمع‌آوری کرده تا به آنها آسیبی وارد نشود. با وجود آن که مردم در چادر نصب شده بر روی سیل‌بند زندگی می‌کنند اما صدای اذان پخش و نماز برگزار می‌شود.

مدیر گروه جهادی شهید احمدی روشن با بیان این‌که نیروهای آتش‌نشانی در روستاهای سوسنگرد حضور پیدا نکردند تا منازل مردم را شستشو کنند، خاطرنشان کرد: منازل مردم مملو از گل و لای و لجن شده است و ای کاش مسئولان با اعزام تجهیزات نسبت به شستشوی منازل اقدام می‌کردند.

وی با اشاره به این‌که تمام امید مردم به مسجد، مدرسه و شبکه بهداشت است که هر سه مورد سرشار از گل و لای هستند، عنوان کرد: با وجود همه مشکلات برای مردم سیل‌زده در هنگام برگزاری مراسم یا ویژه‌برنامه شاهد حضور گسترده آنها هستیم.

اسدی اظهار داشت: در هنگام برگزاری کلاس نقاشی، سوژه تمامی کودکان سیل و آب است که بر روی کاغذهای نقاشی نمایش داده می‌شود. برگزاری کلاس‌های فرهنگی و تفریحی موجب افزایش روحیه سیل‌زدگان شده اما متاسفانه برخی از افراد از حضور خواهران در مناطق مخالفت می‌کنند.

مدیر گروه جهادی شهید احمدی روشن خاطرنشان کرد: نیروهای جهادی حضور در مناطق سیل‌زده را وظیفه خود می‌دانند چرا که مقام معظم رهبری فرمان حضور در مناطق را دادند و تمامی گروه‌های به حکم رهبری حضور پیدا کردند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار