تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۸۲۷۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نصیری: باشگاه‌های ورزشی بار عمده‌ای را از دوش دولت برداشته‌اند
 
معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: باشگاه‌های ورزشی بار عمده‌ای را از دوش دولت در راستای کاهش هزینه‌های درمان، ارتقا سطح سلامت، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و ... برداشته‌اند.

 ابراهیم نصیری در جلسه با باشگاه‌داران به منظور نرخ‌گذاری اماکن ورزشی دولتی و خصوصی، اظهارکرد: ورزش پدیده‌ای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی است و کارکردهای مختلفی دارد که به یک علم دانشگاهی تبدیل شده و روز به روز نیز رو به گسترش است. با توجه به این‌که در حوزه اقتصادی و بخش خصوصی که سرمایه‌گذاری‌های بسیاری برای ورزش در استان خوزستان داشته است، می‌طلبد که برای دفاع از این سرمایه‌گذاری‌های ارزشمند و کمک به گسترش این ظرفیت‌ها تدابیری خوبی اندیشیده شود.

وی افزود: ورزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی تاثیر دارد، ضمن این‌که در حوزه اشتغال و درآمدزایی هم نقش دارد و به نظرم می‌طلبد بسیار جدی و واقعی و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های میدانی و انسانی چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی برای کمک به ورزش به یک اجماع برسیم.

معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: امروز تمام نگاه‌ها به ورزش متوجه است و چند شبکه به صورت روزانه فعالیت ورزشی سراسر جهان را پوشش می‌دهند و در اخبار کشور نیز یک بخش ورزشی وجود دارد و این نشان از اهمیت و کارکرد ورزش در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.

وی با بیان این‌که یک هزار و 150 باشگاه ورزشی در استان خوزستان فعالیت دارند و به علاقمندان سرویس می‌دهند، گفت: همکارانم در اداره کل ورزش و جوانان استان، کمیسیون ماده 5، امور باشگاه‌ها و یکی دو هیات ورزشی نیز به طور مستقیم درگیر فعالیت باشگاه‌ها هستند. باشگاه‌های ورزشی بار عمده‌ای را از دوش دولت در راستای کاهش هزینه‌های درمان، ارتقا سطح سلامت، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و ... برداشته‌اند که همگی کمک موثر میدانی دارند و ابن باشگاه های دولتی و اختصاصی در حوزه اشتغال نیز نقش‌آفرینی می‌کنند.

نصیری خاطرنشان‌کرد: بخش خصوصی نیز شجاعانه در ورزش سرمایه‌گذاری کرده و علاقه مردم هم برای حضور در باشگاه‌های ورزشی بسیار زیاد است و روز به روز نیز شاهد اشتیاق بیشتر مردم به مقوله ورزش هستیم.

وی گفت: متاسفانه در همه جای دنیا شهرداری‌ها به ورزش سوبسید می‌دهند ولی در یکی دو منطقه از شهرستان اهواز شاهد هستیم که شهرداری با لجاجت و سماجت و نمی‌دانم با چه تفکری، سخت‌گیری می‌کند، البته خود آقای کتانباف اقدامات خوبی در زمینه ورزش داشته و انتظارات‌مان این است که شهرداری نیز مانند همیشه به ما کمک و به این مشکل رسیدگی کند تا باشگاه‌داران با آسودگی خاطر به کار خود بپردازند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار