تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۸۲۷۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از 10 هزار تن گندم از مزارع خرمشهر برداشت شد
 مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون از سطح چهارهزار و 400 هکتار از گندمزارهای غرب کارون 10 هزار و 700 تن گندم برداشت شد.
 
محمد مطرودی  با بیان اینکه برداشت گندم توسط 36 دستگاه کمباین انجام شده، گفت: برداشت گندم از سطح 6 هزار و 800 هکتار از اراضی غرب کارون توسط 36 کمباین بومی و اعزامی در حال انجام است.
وی اظهار داشت: در این مدت نیز از سطح 230 هکتار مزارع کلزا ، 400 تن کلزا برداشت و تحویل مرکز خرید شده است.
وی نرخ خرید گندم از کشاورزان را هر کیلوگرم 17 هزار ریال عنوان کرد و گفت: همچنین برداشت جو از سطح یکهزار و 500 هکتار نیز در سطح شهرستان خرمشهر آغاز شده است.
مطرودی اظهار داشت: در سال گذشته از هفت هزار هکتار مزارع گندم خرمشهر 18 هزار تن گندم برداشت شد و 14 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان نیز خریداری شد.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر میزان خسارت ناشی از سیلاب اخیر به مزارع کشاورزی خرمشهر را 2 هزار و 200 هکتار بیان کرد و گفت: از 9 هزار هکتار مزارع گندم بیش از 2 هزار هکتار در غرب کارون بر اثر آبگرفتگی خسارت دیده است.
مطرودی، بیشترین خسارت اراضی کشاورزی در حاشیه رودخانه کارون بیان کرد و گفت: در چند سال اخیر به دلیل خشکسالی برخی از کشاورزان در بستر و حاشیه رودخانه گندم و جو کشت کردند که امسال با بالا رفتن آب رودخانه این اراضی به زیر آب رفت.
خرمشهر بیش از 40 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار