تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۱۸۲۷۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
2 خط لوله 26 اینچ نفت در مقطع رودخانه کوپال ایمن سازی شد
مدیرعامل عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون از انجام عملیات ایمن سازی خطوط 26 اینچ نفت اصلی و کمکی این شرکت در مقطع رودخانه کوپال جنب روستای نمره سه خبر داد.
حمید کاویان در این خصوص گفت: ایمن سازی خطوط لوله یکی از مهمترین عوامل پیشگیری از بروز حوادثی است که به مجاوران ، محیط زیست و پایداری تولید آسیب وارد می کنند، بنابراین با انجام این گونه اقدامات می توان تا حد بالایی، ریسک چنین رخدادهایی را به حداقل رساند.
وی افزود: جهت انجام اصلاحات و ایمن سازی خط 26 اینچ نفت اصلی بر فراز رودخانه کوپال ، در ابتدا خط بوسیله توپک رانی حد فاصل مجتمع های صنعتی شماره یک و سه مارون تخلیه شد و اقدامات ترمیمی نظیر نصب حدود 500 متر لوله در 2 طرف رودخانه کوپال، تعویض سه شاخه لوله در کیلومتر یک هزار و 900 علاوه بر نصب 2 عدد فلنج و فاصله گیر در مسیر انشعابی مجتمع صنعتی شماره یک مارون نیز صورت گرفت.
این مقام مسئول در شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در ادامه به خط 26 اینچ نفت کمکی نیز اشاره کرد و یادآور شد: توپک رانی جهت تخلیه این خط نیز درحد فاصل مجتمع های صنتعی شماره یک و سه مارون برنامه ریزی و انجام شد و اقدامات تکمیلی مشابه با اقداماتی که روی خط 26 نفت اصلی صورت گرفته بود، برای این خط نیز اتخاذ شد.
کاویان تصریح کرد: عوامل اجرایی و عملیاتی این پروژه تمامی استانداردهای ایمنی، زیست محیطی، عملیات توپک رانی هوشمند را در راستای ایمن سازی منطقه و پایداری تولید رعایت کردند.
بر اساس این گزارش، شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون راهبری عملیات تولید، فرآورش و انتقال نفت و گاز و همچنین نگهداری ،تعمیرات و بهینه سازی تاسیسات رابه عهده دارد که تولید فعلی آن 580 هزار بشکه در روز است.
منطقه جغرافیایی شرکت نفت و گاز مارون از شمال به هفتگل و نفت سفید، از شرق و جنوب شرقی به رودخانه جراحی و از غرب و جنوب غربی به 30 کیلومتری اهواز محدود بوده و با وسعتی بالغ بر یک هزار و 400کیلومتر مربع در برگیرنده میادین مارون، کوپال و شادگان است.
تولید گاز مایع این شرکت حدود 36 هزار بشکه در روز است که به پتروشیمی ماهشهر ارسال می شود .
ایستگاه تزریق گاز کوپال به منظور تثبیت فشار مخزن آسماری کوپال و ازدیاد برداشت ثانویه از این مخزن طراحی شده است که دارای 2 ردیف توربوکمپرسور فشار ضعیف و فشار قوی بوده و در مجموع قادر است روزانه 150 میلیون فوت مکعب گاز را پس از فشار افزایی از 44 بار به 274 بار در پنج حلقه چاه تزریقی گاز در مخزن آسماری کوپال تزریق کند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار