تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۱۸۲۷۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چهار جاده استان همچنان به دلیل آبگرفتگی مسدود است
 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت : به دلیل آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب ، جاده های بستان - چذابه ، بستان - عبدالخان ، جاده شریعتی در شهرستان سوسنگرد ، بخشی از محور خسرج در حوزه شهرستان حمیدیه و بخش دیگر این جاده در حوزه شهرستان شوش مسدود است.
غلامعباس بهرامی نیا اظهار داشت: در جریان سیل فروردین ماه 1398 بیش از 35 جاده در 270 مسیر روستایی و شهری مسدود شد که در حال حاضر تردد در تمامی جاده های استان که آب در آنها فروکش کرده برقرار است.
وی با اشاره به خسارت هشت هزار و 500 میلیارد ریالی به زیرساخت های جاده ای خوزستان ادامه داد : تأمین اعتبار جبران خسارت ناشی از سیل هیچ ارتباطی به بودجه سالانه ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان های استان ندارد و بعد از تأمین اعتبار نهایی وابلاغ آن، اقدامات اجرایی آغاز خواهد شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد : اولویت جبران خسارت در جاده ها با مسیرهای اصلی و شریانی است که کار ترمیم و اصلاح جاده های آسیب دیده پس از برآورد اولیه و کارشناسی آغاز خواهد شد.
بهرامی نیا گفت: رانندگان می توانند از طریق سامانه تلفن گویا 141 ، اپلیکیشن 141 ، سامانه پیامکی 1000141 و کانال فضای مجازی ' راه ' اطلاعات مسیرهای تردد خود را جستجو و سفر ایمنی را آغاز کنند.
طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه و رهاسازی آب از سد کرخه و دز به دلیل بارش شدید باران در خوزستان و بالا دست باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق خوزستان شد.
خوزستان 18 هزار کیلومتر جاده ، 56 جاده ارتباطی اصلی و فرعی و کمتر از یک هزار کیلومتر بزرگراه و آزادراه دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار