تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۱۸۲۷۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۱ میلیارد متر مکعب آب وارد مخازن سد کرخه شد
مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه اندیمشک گفت: امسال بیش از ۱۱ میلیارد متر مکعب آب وارد مخازن سد کرخه شده است.
 

محمد یزدانی اظهار داشت: میزان ورود آب به مخازن سد کرخه در اندیمشک پس از سیلاب‌های اخیر در استان خوزستان به کم‌تر از یک هزار مکعب در ثانیه رسیده است.

وی با بیان این که میزان خروج آب از مخازن سد کرخه نیز به کم‌تر از یک هزارمتر مکعب کاهش یافته است، گفت: پیش بینی می‌شود با توجه به پایدار بودن شرایط جوی این روند ورود و خروج آب از مخازن سد کرخه، کاهش یابد.

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه اندیمشک با اشاره به پایداری سد و تمهیدات پیشبینی شده برای کنترل و مهار سیلاب ماه‌های گذشته خوزستان، عنوان کرد: سد کرخه یکی از بزرگ‌ترین سیلاب‌های خوزستان را مهار کرد.

وی با اشاره به شدت و میزان ورود آب به سد و نیروگاه کرخه شهرستان اندیمشک، افزود: اگر سد کرخه در اندیمشک و استان خوزستان نبود، میزان خسارت وارد شده به شهروندان و بخش‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی به افزایش قابل توجهی می‌رسید.

یزدانی پور با بیان این که امسال بیش از 11 میلیارد متر مکعب وارد مخازن سد کرخه شده است، خاطر نشان کرد: این میزان حجم ورود آب به سد و نیروگاه کرخه شهرستان اندیمشک، کم سابقه بوده است.

وی با اشاره به بازگشت سد کرخه به شرایط عادی و کاهش ورود آب به مخازن آن، بیان کرد: شرایط در سد کرخه به وضعیت عادی برگشته است و جای نگرانی نیست و در این زمینه آمادگی مطلوب و مناسب وجود دارد.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار