تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۱۸۲۷۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ترمیم شبکه برق آسیب‌دیده از سیل در شهرستان باوی
مدیرامور برق شهرستان باوی گفت: شبکه برق آسیب‌دیده از سیل فروردین 98 تعدادی از روستاهای این شهرستان ترمیم و بازسازی شد.

بهزاد شافعی زاده اظهار کرد: با افزایش دبی رودخانه کارون و جاری شدن سیلاب در بخش‌هایی از مناطق این شهرستان، شبکه برق نیز از سیل متاثر و آسیب‌هایی به آن وارد شد.

وی افزود: گسترش و حجم زیاد سیلاب باعث سست شدن و سقوط تعدادی از پایه‌های برق در قسمت غرب رودخانه کارون شد و به دلیل سیلاب امکان ترمیم سریع و استمرار برق‌رسانی برای برخی از روستاها در آن بخش ممکن نبود.

مدیرامور برق شهرستان باوی تصریح کرد: یکی دیگر از عوامل تاخیر در خدمات رسانی، تردد قایق‌های امدادرسان بود که در اثر برخورد با شبکه آسیب‌دیده در روستای سیدعیدی باعث شکسته شدن تعدادی پایه فشار متوسط و قطع برق روستا شد که در این زمینه با نصب تعداد 3 اصله پایه فشار متوسط 15متری، شبکه ترمیم و روستا برقدار شد.

شافعی زاده عنوان کرد: طی اجرای این عملیات که پس از فروکش کردن سیلاب و امکان امدادرسانی برق میسر شد همزمان شبکه برق عبوری از رودخانه کارون به طرف روستاهای منصوریه 1 و 2، نبگان و عباسیه (غزی) نیز اصلاح شد و این روستاها از نعمت برق برخوردار شدند.

وی ادامه داد: درروستای چم العبید نیز به علت سقوط شبکه، جریان برق قطع شده بود که ابتدا با نصب یک دستگاه دیزل ژنراتور، موقتا کمپ اسکان سیل زدگان برقدار و سپس با همکاری امور برق منطقه 2 با نصب تعداد 2 اصله پایه فشار متوسط و 50 متر کابل خودنگهدار، رفع اشکال و شبکه برقدار شد.

شافعی زاده خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از اعلام افزایش دبی رودخانه کارون و هجوم سیلاب به منطقه با انجام اقدامات ایمنی و جلوگیری از برق گرفتگی و خسارات ناشی از آن، 27 دستگاه ترانس برق مربوط به پمپاژ آب خام منصوبه در مجاورت رودخانه کارون از مدار خارج و به منظور تسریع در انجام مانورهای بعدی در روستاهای کوت سیدسلطان یک ست فیوز سرخط برای پمپاژ حاشیه رودخانه نصب شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار