تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۱۸۲۷۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سیلاب به ۶ هزار هکتار از اراضی گندم اندیمشک خسارت وارد کرد
رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: سیلاب ماه‌های گذشته استان خوزستان به ۶ هزار هکتار از اراضی کشت گندم شهرستان اندیمشک خسارت وارد کرده است.
 سید هدایت‌الله موسوی اظهار داشت: برداشت گندم در اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک آغاز شده است و پس از برداشت این محصول گندم کشت شده در اندیمشک وارد بازار مصرف می‌شود.

وی شهر آزادی را از مهم‌ترین تولیدکنندگان گندم استان خوزستان دانست و بیان کرد: اندیمشک یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان گندم استان خوزستان بوده و کشت گندم در دو بخش مرکزی و الوار گرمسیری شهرستان توسط کشاورزان به اجرا می‌رسد.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک با بیان این که سیلاب ماه‌های گذشته استان خوزستان به 6 هزار هکتار از اراضی کشت گندم شهرستان اندیمشک خسارت وارد کرده است، عنوان کرد: این اراضی بین 40 تا 100 درصد آسیب دیده‌اند.

امسال بیش از 80 هزار تن گندم از اراضی کشاورزی اندیمشک برداشت می‌شود

وی با اشاره به این که سال گذشته بیش از 68 هزار تن گندم از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک برداشت و روانه بازار مصرف شده است، افزود: سال گذشته 36 هزار هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت گندم اختصاص یافت.

موسوی با بیان این که پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 80 هزار تن گندم از اراضی کشاورزی اندیمشک برداشت شود، گفت: امسال بیش از 32 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک در بخش‌های مختلف شهری و روستایی به کشت گندم اختصاص یافته است.

وی با اشاره به آغاز عملیات برداشت گندم در شهرستان اندیمشک، خاطر نشانکرد: هم زمان با آغاز فصل برداشت گندم در استان خوزستان، پست قرنطینه و ضد عفونی کمباین‌های مهاجر در شهرستان اندیمشک به عنوان ورودی استان خوزستان فعالیت خود را  نیز آغاز کرده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک با بیان این که این پست به منظور جلوگیری از انتقال بیماری سیاهک هندی و سایر بیماری‌های بذر زاد فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: عملیات ضدعفونی کمباین‌های مهاجر در پست قرنطینه کمباین‌های مهاجر شهرستان اندیمشک انجام می‌شود.

وی با اشاره به این که 100 دستگاه کمباین نیز برای عملیات برداشت گندم شهرستان اندیمشک اختصاص و این کمباین‌ها به صورت کارشناسی و دقیق ضدعفونی شده‌اند، ادامه داد: عملیات برداشت گندم در اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک ادامه دارد.

موسوی با بیان این که تمام قسمت‌های داخلی کمباین‌های مهاجر با استفاده از محلول‌های ضد عفونی و مطلوب ضد عفونی شده و باقیمانده‌های محصول و عوامل بیماری زا به صورت کامل پاک سازی می‌شوند، گفت: ضدعفونی هر دستگاه کمباین با استفاده از 40 لیتر محلول آب و محلول‌های شوینده انجام می‌شود.

6 مرکز خرید برای خرید گندم شهرستان اندیمشک تعیین شد

وی با اشاره به این که علاوه بر اقدامات انجام شده از ورود وسایل نقلیه معیوب نیز در پست قرنطینه و ضد عفونی کمباین‌های مهاجر در شهرستان اندیمشک جلوگیری می‌شود، عنوان کرد: پست قرنطینه و ضد عفونی کمباین‌های مهاجر در شهرستان اندیمشک تا پایان عملیات برداشت گندم، فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک بیان کرد: هم زمان با عملیات برداشت گندم 6 مرکز خرید نیز در نقاط مختلف شهرستان در حال خرید این محصول هستند و با توجه به این حجم تولید، لزوم نظارت بر روند خرید محصول گندم در مراکز خرید شهرستان وجود دارد.

وی با اشاره به این که هم زمان با عملیات برداشت 15 هزار تن محصول گندم نیز از کشاورزان شهرستان اندیمشک خریداری شده است، گفت: گندم یکی ازمهم‌ترین محصولات کشاورزی و تولیدات غذایی کشور است و به همین جهت از فعالان و سرمایه‌گذاران برای حضور در حوزه کشاورزی اندیمشک با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی حمایت می‌شود.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار