تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۸۲۷۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعویض قرآن‌های قدیمی با نو در نمایشگاه قرآن و عترت اهواز

 
معاون  اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شهرداری اهواز با تشریح برنامه‌های این سازمان در ماه مبارک رمضان، از تعویض قرآن‌های قدیمی با نو در غرفه شهرداری در نمایشگاه قرآن و عترت خبر داد.

احمد سراج  با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این معاونت به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در ماه رمضان امسال حدود 13 محفل انس با قرآن کریم در مناطق مختلف اهواز و به ویژه در مناطق کم‌برخوردار برگزار می‌شود که یکی از این محافل، ویژه بانوان و در حرم علی بن مهزیار برگزار خواهد شد. همچنین همه این محافل با حضور قاریان استانی خواهند بود.

وی افزود: همچنین اعلام آمادگی کرده‌ایم که اگر دیگر حسینیه‌ها، هیئات و مساجد قصد برگزاری محافل قرآنی و مراسم دعا و مناجات‌خوانی را داشته باشند، همکاری لازم را با این مراکز خواهیم داشت.

معاون اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شهرداری اهواز ادامه داد: حدود 10 برنامه مناجات‌خوانی ویژه قرائت دعای ابوحمزه نیز برگزار خواهد شد. دو محفل نیز با هدف تکریم کرامت انسانی و همچنین دو محفل برای دعاخوانی و قدردانی از زحمات کارگران خدمات شهری در مصلی امام خمینی(ره) اهواز برگزار می‌شود.

سراج بیان کرد: همچنین غرفه‌ای از سوی این معاونت در نمایشگاه قرآن و عترت واقع در محل نمایشگاه بین‌المللی اهواز برپاست که در این غرفه تعویض قرآن‌های قدیمی و فرسوده با نو انجام می‌شود.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر برپایی سفره‌های افطاری ساده با هدف ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، گفت: ۲۰ موکب با عنوان مواکب کریم اهل‌بیت(ع) جهت برگزاری سفره‌های افطاری‌های ساده در نظر گرفته شده است.

معاون اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شهرداری اهواز بیان کرد: در ماه مبارک رمضان سمپوزیوم خوشنویسان قرآنی از سوی شهرداری اهواز برگزار می‌شود که در روزهای آینده جزئیات آن اعلام خواهد شد. همچنین مسابقات ورزشی جام رمضان ویژه ورزش محلات با شرکت 38 تیم ورزشی محله‌ای (فوتسال) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان خوزستان در یک ماهه اخیر به شدت درگیر سیلاب بوده و عکس‌های زیادی از سوی عکاسان استان با این موضوع به ثبت رسید که برگزاری جشنواره عکس با موضوع سیل نیز در ماه رمضان برنامه‌ریزی شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار