تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۸۲۸۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مصرف برق فروردین امسال خوزستان افزایش یافت
 مدیر بازار برق شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: پیک مصرف برق فروردین ماه امسال خوزستان نسبت به پیک بار مدت مشابه پارسال حدود 3.4 درصد افزایش داشته است.
فرامرز شادفر بیان کرد: واحدهای تولید برق خوزستان در فروردین امسال چهار هزار و 364 گیگاوات ساعت برق تولید کردند.
وی ادامه داد: سهم نیروگاه های برق آبی در فروردین امسال ،2هزار و 603 گیگاوات ساعت معادل 55 درصد و سهم نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی برابر با یکهزار و 761 گیگاوات ساعت معادل 45 درصد کل انرژی تولیدی بود.
شادفر گفت: از یکهزار و 761 گیگاوات ساعت نیروگاه های حرارتی و گازی، 48 درصد توسط بخش دولتی ( نیروگاه های رامین و ماهشهر) و 52 درصد توسط نیروگاه های بخش خصوصی ( آبادان، زرگان،بهبهان، ماهشهر و فجر) تولید و به شبکه تحویل شده و به طور متوسط این نیروگاه ها در هر روز بیش 57 گیگاوات ساعت برق تولید کرده اند.
وی انرژی مصرفی فروردین را 2 هزار و 403 گیگاوات اعلام کرده که نسبت به مدت مشابه درپارسال هشت درصد افزایش نشان می دهد.
وی ادامه داد: شرکت برق منطقه ای خوزستان تمهیدات لازم برای تامین برق مطمئن و پایدار را برای کلیه مشترکان فراهم کرده اما به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی ضرورت مدیریت مصرف برق امری لازم و ضروری است.
تابستان سال 97 به دلیل گرمای هوا و به منظور جلوگیری از قطع احتمالی برق ساعات کار ادارات در استان خوزستان کاهش یافت.
به گفته استاندار خوزستان میانگین قطعی برق خوزستان برای هر نفر هزار دقیقه در سال است در حالی که این عدد در خراسان رضوی 72 دقیقه است که این امر نشان می دهد در دهه های گذشته برای زیرساخت برق خوزستان سرمایه گذاری نشده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار